Společnost Oettinger se čas od času zaměří na tuning vozidel Volkswagen a po delší době představila svůj nový projekt na bázi Volkswagenu Golf R.
Projet nese název R500 a sám výrobce jej nazývá "super sportovním vozem". Automobil má agresivní widebody kit a 20-palcová´kovaná kola ATS s pneumatikami Dunlop Sport Maxx. Sportovní styling pokračuje v kabině, kde je přítomna hromada kůže, Alcantara, nové čalounění, jiná řadící páka a oranžové kontrastní prošívání.
Větší změny nastaly pod kapotoum, kde je umístěn 2,5-litrový pětiválcový motor TFSI s novým turbodmychadlem, kovanými písty a optimalizovanou řídící jednotkou. K dispozici je také nový přívod vzduchu, lepší systém chlazení a sportovní výfukový systém. Díky těmto úpravám, motor produkuje 518 koní a 680 Nm točivého momentu.
I díky pohonu všech kol zrychlí Golf R500 z 0-100 kmh za 3,4 sekundy a rozjede se až na 300 km / h. V záloze jsou však ještě šílenější verze s výkonem 600, 650 a 750 koní. Standardní Golf R500 se dočká omezené produkce a jeho cena činí zhruba 150,000 eur.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?