Má 640 koní, ale nemá ABS, ESP nebo posilovač řízení. Co je zač?
Novým modelem se Italská automobilka ATS opět hlásí o slovo ve světě supersportů.
Novinka se jmenuje ATS 2500 GT. Je to tak trochu retro supersport, odkazující na svého předka z 60. let, který nesl stejný název. Nyní jeho jméno znovu vzkřísil, poodhalování je však zatím pozvolné.
Pod kapotou by měl být osmiválec s výkonem 640 koní a maximálními otáčkami kolem 10 000 ot./minutu. A ano, čtete správně. K tomu suchá hmotnost 950 kg a máme tu poměrně ultimátní stroj, který umí jet až 340 a sprint na stovku zvládne pod tři sekundy.
Zapomeňte na kde jaké moderní výstřelky. Zřejmě nebude mít ani ABS či ESP. Dokonce nemá ani posilovač řízení! To však neznamená, že by nebylo z moderních ultra lehkých materiálů. Karbonový skelet je základem pro dvoumístný vůz.
Pohon bude výhradně zadních kol, přičemž na výběr bude ze dvou převodovek. Šestistupňové manuální a nebo sekvenční převodovky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?