Víme jakou techniku druhá generace R8 bude mít a máme i fotku její finální podoby.
Audi si s odhalováním dala spoustu práce. Nebylo to ve stylu škodovky a odhalování po částech. Nejdříve svezla některé novináře na místě spolujezdce, pak vydala spoustu fotek zakamuflovaného vozu a přidala i některé technické specifikace.
Od těch bych i rád začal. Nová generace R8 shodila 66 kg na váze, celkem tak s řidičem váží auto 1 555 kg a z toho je 52% hmotnosti rozloženo na zadní nápravě. Tam opět najdeme 5,2 litrový desetiválec od Lamborghini. Bude to zároveň jediný motor v nabídce, ale nezoufejte, automobilka vám dá vybrat.
Nikoliv však v oblasti převodovky, nová R8 bude k dispozici pouze se sedmistupňovým automatem S tronic. Na výběr bude ze dvou výkonových variant zmíněného desetiválce. Základní verze bude mít 540 koní a 540 N.m. točivého momentu, silnější verze s označením V10 Plus bude disponovat výkonem 610 koní a maximem točivého momentu 560 N.m. To umožní R8 zrychlit na 100 km/h během 3,2 sekund (základní verze za 3,5 s), dvoustovkou bude uhánět za 9,8 sekund (základní verze za 11,3). Nejvyšší rychlost bude 330 km/h (323 km/h).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.