Ford plánuje ostřejší Fiestu. Bude to jen silnějšího nástupce ST, nebo plnohodnotné RS?
Ford Performance chystá dvanáct novinek do konce tohoto desetiletí. Už nám potvrdil čtyři. Mimo Focus RS přibude GT, F-150 Raptor a Mustang GT350. Dalších osm novinek obestírá tajemství. Všem modelům vtiskne Ford Performance geny RS, tedy každá novinka bude jistě stát za to.
Již nyní však musí být všem jasné, že by byla velká škoda nevěnovat pozornost Fiestě. Fiesta ST má před sebou ještě 2,5 roku, než se dočká výměny. Není však vyloučené, že se dočkáme silnější varianty.
Co se týče techniky, tam bych problém neviděl. Silnější 1,6 Eco Boost, pohon předních kol by zřejmě byl vyměněn pohonem všech kol. Dalo by tak vzniknout skutečně pekelnému malému hothatchi, který by se mohl stát nejlepším ve své třídě. Nezapomeňme však na Audi S1, které z pohonu všech kol, silného motoru a manuální převodovky vytěžila maximum a nyní patří ke špičce mezi malými ostrými hatchbacky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.