Mazda pokračuje v konkurencím boji. Odhalení faceliftované 6 a CX-5 je jen jedním z kroků k budoucímu růstu.
Rychlost, jakou poslední dobou japonská Mazda ve světě roste je skutečně obdivuhodná. Přitom automobilka neusíná na vavřínech a už pro světové trhy připravuje další novinky. Mimo jiné i nedávno představený malý crossover CX-3, kterým chce ukousnout kus z koláče, který si rozdělují převážně Francouzi a Němci.
Velkým krokem facelift bezesporu je. My jsme většinou zvyklí jen na omlazení designu, Mazda se však tomuto faceliftu věnovala o trochu více. Nejen, že dojde k drobným úpravám zevnějšku, ale změny se budou dít podle nejaktuálnějších informací také uvnitř. Tedy v oblasti motorizací a trakce a také bezpečnostní výbavy.
Mazda 6 Wagon dostane konečně pohon všech kol, který bude k dispozici s přepracovaným turbodieselem o objemu 2,2 litru a technologií SkyActiv-D. Zda se čtyřkolka dostane i do karosářské varianty sedan zatím nevíme.
Mazda CX-5 dostane modernizovaný benzinový agregát. Ten bude mít objem 2,5 litru a bude doplněn o technologie SkyActiv-G a i-ELOOP.
Mazda bude umět detekovat únavu řidiče, hlídat slepý úhel, jízdu v pruhu a další aktivní, či pasivní pomocníky. To platí jak pro Mazdu 6 tak i pro SUV CX-5. Stejně tak nové LED adaptivní světlomety.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.