Nissan GT-R se ve zcela nové generaci ukáže až v roce 2017 a proto se již brzy představí jeho faceliftované provedení.
Premiéra se má konat 25. listopadu na tokijském autosalonu a GT-R modelového roku 2015 nabídne hned dvě modelové řady. Standardní provedení má být „sportovním prémiovým vozem”, který poskytne ještě více pohodlí než stávající model. Tak například podle vedení Nissanu se stabilita v zatáčkách má u GT-R zlepšit na takovou úroveň, že bude čtyřikrát lepší než u Porsche 911 a třikrát lepší než u Mercedesu C 63 AMG.
Zdroj hovoří i o výměně tlumičů a jiné řídicí jednotce. Nová bude konstrukce použitých pneumatik, které dosáhnou vyšší přilnavosti a lepšího filtrování nerovností na silnici. Koho nezajímají tyhle prkotiny, ten bude jistě potěšen, že se chystají i nové konstrukční změny motoru a převodovky. Do nabídky se má pro rok 2015 dostat i verze oslavující 45. narozeniny modelu Skyline GT-R.
Oslavný výroční model s přízviskem „45th Anniversary“ bude vycházet z edice Premium a vyrobí se jen v 45 kusech. Dostane zajímavý odstín karoserie Silica Breath, kterým bude odkazovat na generaci GT-R R34 a R34 M Spec. Tato edice se taktéž ukáže již 25. listopadu. Nissan nezapomněl ani na okruhovou variantu GT-R a v rámci modelového roku 2014 vůz nabídne ještě tužší karoserii, širší přední blatníky s výstupními otvory pro přístup vzduchu, tužší odpružení se speciálními pružinami, zesílené stabilizátory na nápravách a nebo kovaná kola od firmy Rays se speciálními pneumatikami Dunlop SP Sport MAXX GT600 DSST.
Cenovky u nového GT-R se na japonském trhu budou pohybovat od 9 477 000 do 11 700 720 jenů (v přepočtu od 1,83 do 2,25 milionu korun). Jak to bude s cenami pro ostatní světové trhy se dozvíme až na oficiální premiéře v Tokiu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.