V Latinské Americe si světovou premiéru odbyl nový Fiat Bravo, o tom, zda se dostane i k nám do Evropy, se zatím vedou spekulace.
Vůz je na trhu od roku 2007 a celou dobu prošel jen mírnými obměnami, takže modernizace je již na čase. Zajímavostí je to, že v Brazílii jsou jeho prodeje velmi dobré, což se nedá říci o Evropě, kde je to přesně naopak. I proto není jisté, zda u nás nové Bravo objeví. Na voze je nová především přední část, kde se usadila změněná maska chladiče, novější přední světlomety a nárazník. Bravo 2015 dostalo nová světla i vzadu a nárazník je zde taktéž nový.
Změny se podívaly i do kabiny, kde se sice toho po stránce uspořádání nic nezměnilo, ale nový je zde zmodernizovaný multimediální systém s navigací. Kromě ní zahrnuje i obraz z parkovací kamery.
O pohon nového Brava se postará hned motorů, v čele stojí zážehové motory o objemu 1.8 16V a 1.4-litruT-Jet. První pohonná jednotka spolupracuje na přání i s robotizovanou pětistupňovou převodovkou Dualogic Plus, standardně je však motor spojen s manuálem. Druhý motor 1,4 T-Jet je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, automat zde zatím zvolit nelze.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.