Mercedes představil na Caravan Salon v Düsseldorfu v Německu, novou obytnou verzi současného modelu V, jenž nese označení Marco Polo.
Obytné provedení Marco Polo nastavuje nové standardy ve vnímané kvality, stylového bydlení a pohodlné praktičnosti, to jsou slova samotného Mercedesu. Zatímco exteriér je okamžitě rozeznatelný a téměř stejný jako klasická třída V, kabina byla výrazně přepracována pro rodinné potřeby a dovolenou. Nejdůležitějšími prvky jsou jistě kožená sedadla, dřevem vykládaná podlaha ve stylu jachet, klavírní černé čalounění a akcenty a LED vnitřní osvětlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o verzi na rodinné dovolené, ve výbavě nesmí chybět dřez, lednice a kuchyňský kout se dvěma plynovými hořáky. K dispozici je také skříň a nastavitelné skládací stolky. Skutečnou lahůdkou jsou pak dvě elektricky nastavitelná zadní sedadla, která můžou být přeměněna na plnohodnotou postel. K dispozici je také druhá postel, která je tvořena z vysoce kvalitní pěnové matrace, ta se nalézá ve střešním výklopném prostoru.
Pod kapotou je se může objevit na přání celá řada dieselových motorů, kdy základ tvoří motor 200 CDI s výkonem 136 koní a 330 točivého momentu. Silnější jednotka 220 CDI nabídne 163 koní a 380 Nm točivého momentu. Pokud to pro vás není dostatečné, je zde verze, která produkuje 190 koní a 440 Nm točivého momentu.
Mercedes- Benz V Marco Polo bude v prodeji v Německu od 29 července, avšak zatím není jeho známa cena.
Zdroj: Mercedes-Benz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.