Jeep se při uvedení nového Cherokeeho chlubil tím, že jako jeden z prvních ve svých vozidlech nabízí devítistupňovou převodovku, ta však ale není tak funkční jak se zprvu zdálo..
Devíti rychlostní automatická převodovka ZF se u Jeepu Cherokee dočkala potíží už minulý rok, kdy se její možná instalace na přání zákazníků musela pozdržet o dva měsíce, a to kvůli finálním dolaďovacím procesům. Zdá se však, že problémy stále nekončí a Jeep bude muset zpětně provést kalibraci softwaru na více než 100.000 kusech vyrobených do 5. května letošního roku.
Proces bude zahrnovat přeprogramování softwaru, jenž v servisu zabere přibližně pět minut, u některých vozů však bude nezbytné důkladnější zásah do elektroniky a ten už s vyžádá klidně i více jak hodinu práce. Jeep se zkrátka chce ujistit, že už několikátá změna převodovky bude fungovat konečně správně a zákazníci si oddychnou. Samozřejmě platí, že veškeré servisní úkony jdou na účet Jeepu, zákazník má vše zdarma.
Jeep Cherokee vstoupil do prodeje v říjnu roku 2013 a od té doby přibližně 30 majitelů podalo stížnost k americkému institutu NHTSA, ve které uvedli, že jejích devítistupňová převodovka a také motor nepracují správně a s vozem se téměř nedá jezdit.
Zdroj: Jeep
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.