O tom, že se chystá sportovnější verze odvozená od Nissanu Juke Nismo, se mezi automobilovými nadšenci už nějaký ten čas hovoří. Nyní jsme se konečně dočkali a světu se ukázala varianta Juke Nismo R.
Pod kapotou sportovního „žabáka“ se ukrývá naprosto stejný přeplňovaný motor o objemu 1.6 litru, ovšem na rozdíl od verze Nismo, dostala varianta Nismo RS nový výfukový systém a přeprogramovanou řídící jednotkou. Výsledkem je zvednutí výkonu na 218 koní a 284 Nm. Oproti standardnímu modelu Nismo tak činí výkonový nárůst o 18 koní a 35 Nm, což se ale pro někoho může zdát dosti málo.
Zde je nutné uvést jedno zklamání, výše uvedené výkonové parametry totiž platí jen pro verzi s pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem. Kdo si vybere raději automat a pohon všech kol, tak jeho Juke Nismo RS bude mít výkon pouze 214 koní a točivý moment 249 Nm.
Juke Nismo RS má vylepšenou nejen motorovou část, ale i karoserii. Inženýři dosáhli díky úpravám o 37% lepšího aerodynamičtějšího koeficientu oproti verzi Juke Nismo. Další vzhledové změny zahrnují 18“ sportovní kola s pneumatikami Continental ContiSportContact5 a zvětšený přívod vzduchu k motoru.
V interiéru si našla své místo sportovní Recara v černo-červené kombinaci a sportovní volant s červeným prošíváním, jenž je potažený alcantarou.
Nový Nissan Juke Nismo RS vstoupí do prodeje v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž dostupný bude jen ve 3 odstínech karoserie (bílý Pearl, stříbrný Brilliant a černý Sapphire).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?