Starý koncept znovu ožil. 80 prototypů objede svět
Koncept spadající do historie automobilky Audi znovu ožívá. Dle aktuálního vyjádření vedení prostřednictvím tiskové zprávy, bude hybridní vůz existovat minimálně v 80kusové sérii. Ta má najezdit v rámci testování více než dva miliony kilometrů, stanovit slabiny a odstranit je. Více zveřejněno nebylo, o prodejích tak nemůže být řeč.
Momentální verze vozu Audi A1 E-tron je poháněna elektromotorem a rotačním wankelovým agregátem, který má obsah 354 cm3. Maximální výkon činí 34 koní, oproti předchůdci tak povyrostl o nezanedbatelných 14 koní. Podobně je tomu u e-motoru s bateriemi o kapacitě 13,3 kWh.
Celkový výkon povyrostl z dřívějších 102 na 115 k, točivý moment pak z 240 na 300 N.m. Vůz zrychlí z 0-100/hod za 9,8 vteřiny a dosáhne až 130kilotrové rychlosti. To vše s dojezdem 50 km na elektrickou energii, v kombinaci s panem Wankelem činí akční rádius téměř 250 km.
Věříme, že nezůstane jen u 80 vyrobených kusů a díky vývoji v oblasti elektrických baterií, tvořících hlavní nevýhodu, čili kámen úrazu u zmiňovaných elektro-hybridů, dojde na skutečnou sériovou produkci.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.