Brazílske zastúpenie Fiatu predstavuje nový, modernejší model Fiat Palio Weekend, ktorý dostal modernejšie tvary vďaka faceliftu.
Brazílsky trh je pre Fiat veľmi dôležitým, preto sa talianska automobilka rozhodla ponúkať na tamojšom trhu niektoré modely, ktoré sa na európskom trhu nepredávajú. Jedným z nich je aj rodinné kombi Palio Weekend, ktorý prešiel modernizáciou.
Fiat Palio sa v najnovšej generácii predstavil len pred pár mesiacmi, kedy dostal po dlhých 15 rokoch generačného nástupcu. Tá sa však netýka rodinného Palia Weekend, ten si zatiaľ musí vystačiť s faceliftom – a to veľmi dôkladným.
Modernizácia zasiahla ako vonkajší vzhľad, tak aj interiér Palia Weekend. Nová je celá predná časť s novým nárazníkom a maskou chladiča, svetlomety dostali novú optiku. Vzadu sú taktiež badateľné drobné úpravy. Interiér dostal úplne novú stredovú konzolu a prístrojový panel.
Fiat ponúka rodinné kombi vo viacerých prevedeniach. Základom je Palio Weekend Attractive, ktoré je zamerané na poskytnutie veľkého batožinového priestoru za solídnu cenu. Vyššia verzia Palio Weekend Trekking ponúka zopár ochranných plastov naviac, tie chránia karosériu pred drobnými škrabancami hlavne v meste pri parkovaní.
Vrcholnou verziou je Fiat Palio Weekend Adventure, ktorý je vyzbrojený bohatým plastovým brnením okolo celej karosérie, ktorá dodáva modelu agresívny vzhľad. Okrem toho má verzia Adventure zvýšenú svetlú výšku podvozka, alebo elektronickú uzávierku diferenciálu ELD.
Pod kapotou prvých dvoch verzií pracujú benzínové štvorvalce s možnosťou prevádzky na etanol. Najslabší motor s objemom 1,4 litra ponúkne maximálny výkon 63 kW/86 k, verzia Trekking môže byť poháňaná aj silnejším motorom s objemom 1,6 litra (85 kW/115 k). Pre vrcholnú verziu je vyhradená benzínová „jedna-osmička“, ktorá ponúka výkon 95 kW/128 k.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.