Hlavním lákadlem na stánku Škoda Auto je koncept elektromobilu postaveného na základu Škody Octavie s přídomkem E line.
Octavia E Line představuje první automobil s okřídleným šípem ve znaku poháněný výhradně elektrickou energií. Elektromotor disponuje trvalým výkonem 60 kW (maximum 85 kW) a poskytuje 270 N.m točivého momentu, který je k dispozici v zásadě od nuly otáček za minutu. Automobil zrychlí na 100 km/h za 12 vteřiny a dosáhne 135 km/h. Dojezd na jedno nabití činí zhruba 140 km.
Akumulátor skládající se ze 180 článků a celkové kapacitě 26,5 kWh je umístěn v zadní části vozu pod podlahou a částečně i v zavazadelníku, díky čemuž nezasahuje do prostoru pro posádku. Jeho hmotnost činí 315 kilogramů.
Elektrická Octavia má upravené palubní přístroje a drobných změn doznal i exteriér vozu.
V roce 2011 plánuje automobilka nasazení testovací flotily vozů, které by mělo pomoci vývoji sériových vozů.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.