Nemecký dvorný úpravca VW koncernu ABT upravil novú Audi A8. Označili ju AS8. ABT tvrdí, že A8 je aj sama o sebe dosť športová.
Preto má balík úprav v AS8 zdôrazniť ešte viac to, čo sa snaží športovo-luxusná loď A8 vyzdvihnúť. Ak si myslíte, že ABT zmenilo elegantnú limuzínu na závodný superšport, nie je tomu tak. Už dosť športovú A8 vyšperkovala k dokonalosti.
ABT si vzalo do parády dieslový motor 4.2TDI osemvalec s technológiou Common-Rail. A8 disponuje výkonom 350 koní a krútiacim momentom 800Nm, pri tomto spotrebuje len 7,6 l/100km. ABT zvýšilo výkon na 385 koní a krútiaci moment posunulo na hodnotu 880Nm. Sériová A8 je na stovke za 5,5 sekundy, AS8 by sa to malo podariť na čase blízkom 5. sekúndám. To sú super hodnoty na takúto loď nie?
Samozrejme ABT si neodpustilo upravovať aj vizuálnu stránku AS8. ABT vytvorilo pre toto auto nový bodykit. Tento bodykit sa skladá z predného spojleru, zvýraznených bočných prahov auta a v zadnej časti sa zväčšilo lízatko, ABT taktiež pridalo 21 palcové kolesá. Pribudli tiež nové mohutnejšie koncovky výfukového potrubia.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.