Nemecký Opel dnes odhalil proporcie nového modelu Opel Astra Sports Tourer, ktorý sa rozmermi zaraďuje medzi "kombíky" nižšej strednej triedy.
Opel dnes zverejnil prvé oficiálne fotografie novej Astry Sports Tourer. Najzaujímavejším zjavom je nový elegantný dizajn zadnej časti, ktorý nezapiera podobnosť s väčšou Insigniou ST, no stvárnením koncových svetiel si Astra ST razí svoju vlastnú cestu. Celok pôsobí kompaktným a uceleným dojmom, zadná časť napriek tomu ukrýva batožinový priestor s hodnotou 500 litrov.
Opel pri navrhovaní zadných partií Astry ST navrhol delené zadné svetlá, otváranie veka kufra spolu s koncovými svetlami, ako v prípade väčšej Insignie, sa tu nekoná. Dizajn koncových svetiel je dokonca odlišný aj od 5-dverového hatchbacku. Jednou z predností Astry bude nízka nakladacia hrana kufra a objem batožinového priestoru až 1550 litrov. K zadnej časti sa už tradične dá priobjednať integrovaný nosič bicyklov.
Na pohon Astry Sports Tourer budú slúžiť známe pohonné jednotky z 5-dverovej Astry, novinkou bude benzínový turbomotor 1,4T s výkonom 88 kW/120 k, ktorý je slabšou výkonovou verziou totožného motora s výkonom 103 kW/140 k. Novinkou bude aj systém Stop/Start, ktorý sa bude ponúkať s motorom 1,3 CDTI s výkonom 70 kW/95 k.
Svetová premiéra nového kombi sa odohrá na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži, predávať sa začne ešte koncom tohto roka.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.