Francouzi vypustili první informace a snímky o připravované nové generaci modelu C4. Oficiální premiéra proběhne letos na podzim na autosalonu v Paříži.
C4 v nové verzi už nebude vznikat ve dvou variantách karoserie. Pro mnohé charizmatické a atraktivní Coupé se ruší, tedy spíše přejmenovává na novinkovou DS4. Nová C4 tedy bude prodávána pouze jako pětidveřový hatchback. Jako konkurent Focusu, Golfu a Méganu to rozhodně nebude mít snadné.
U nové C4 je ze strany Citroënu patrný konzervativní přístup, automobilka si od něj patrně slibuje získání většího počtu zákazníků než u předchozí poněkud excentrické generace. Vzhledově vychází C4 ze studie High Rider.
Karoserie se proti předcházející generaci poněkud zvětšila, ta nová bude měřit 4,33 m na délku, 1,79 m do šířky a 1,49 m na výšku. Zavazadelník se zvětšil o 82 litrů na slušných 408 litrů.
K pohonu novinky Citroën zvolil 3 zážehové jednotky (1,4 VTi 95, 1,6 VTi 120 a 1,6 THP 155). Milovníci nafty mohou vybírat také ze 3 motorizací (1,6 HDi 90, 1,6 HDi 110 a 2,0 HDi 150).
V interiéru se konzervativnější přístup projevil nahrazením volantu s pevným středem za volant klasického střihu a digitální přístrojový panel nahradily konvenčně řešené přístroje.
Nová C4 by měla k zákazníkům zamířit již po své světové výstavní premiéře, tedy letos na podzim.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.