BMW představilo lehčí facelift pro model X5. Svalnaté SUV dostane především výhradně přeplňované motory.
Bavorská automobilka BMW se rozhodla v případě modelu X5 inovovat jen zevnitř. Připravdte se proto, že své miláčky před a po faceliftu i v garáži jen těžko rozeznáte.
Důležitější je to uvnitř. U BMW vyházeli z nabídky všechny zbytky atmosferických motorů a i ty nahradili přeplňovanými. Třílitrový benzín tak už není atmosferický, ale přeplňovaný, díky čemuž je jeho výkon 307 koní. Zrychlení z klidu na stovku trvá jen 6,8 sekundy.
Bouři nepřečkal ani atmosferický osmiválec 4,8, který se musí smířit s tím, že jeho náhrada má jen 4,4 litru, zato dopovaných turbem. Výkon je tak 407 koní. V nabídce jsou ještě dva diesely, oba mají objem tři litry, jeden má výkon 307 a druhý 246 koní a je tak faktickým základem nabídky. Všechno motory přivádí svůj výkon na automatickou převodovku s osmi stupni.
Něco málo se událo i v nabídce příplatkové výbavy. BMW nově nabízí například systém proti opuštění jízdního pruhu, vyhřívaný volant a ventilovaná přední sedadla.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.