Na březnové ženevské autoshow se kromě světové premiéry modelu Yeti objeví i další dvě novinky z Mladé Boleslavi. Octavia GreenLine se spotřebou 4,4 l nafty a oplastovaná Fabia Scout.
Pod kapotou Octavie GreenLine se objeví nový vznětový turbodiesel koncernu Volkswagen o objemu 1.6 litru. Ten disponuje výkonem 77 kW (105 k) a maximem točivého momentu na úrovni 250 Nm při 1900 otáčkách za minutu. Z technického hlediska se jedná o moderní pohonnou jednotku se systémem vstřikování common rail, takže už žádné agrární zvuky známé z legendárních TDI PD. Octavia GreenLine by s motorem 1.6 TDI CR měla dosahovat průměrné spotřeby 4,4 l nafty na 100 kilometrů. Podrobnosti o dalších úpravách verze GreenLine, jako například prodloužených převodech či pneumatikách s nízkým valivým odporem, zatím nejsou známy.
Ženevskou premiéru si odbude i sériová verze Fabie Scout, která se poprvé představila před dvěma lety na autosalonu ve Frankfurtu. V Ženevě bude k vidění i několik EMO konceptů, tedy designových studií automobilů Škoda s důrazem na emociální vyjádření značky. Půjde tedy nejspíše o řadu doplňků podporujících individualizaci každého jednoho vozu s cílem odlišit se od šedého průměru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.