Tradičně zatraceně ostrý Ecclestone

Pavel Stavebník, 28. listopadu 2007, 16:32 Google+

Části rozhovoru pro Auto Motor und Sport poskytují jasnou představu o jeho názorech na současné dění ve formuli 1. Brit byl opětovně kritický, ať už byli cílem stáje se zákaznickými vozy, McLaren, Toyota s Hondou, závodní komisaři nebo Fisichella a Ralf Schumacher.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ecclestone - Dennis

Ecclestone - Dennis | foto: McLaren

Sdílejte článek

Formule 1 potřebuje nabídnout více vzrušení při samotných závodech, na tom se shodují všichni, různí se však v představách, jak toho dosáhnout. Supremo F1 Bernie Ecclestone přišel s novým nápadem, který je ale v podstatě evolucí již zmíněných možností.

Více předjíždění a těsných soubojů kolo na kolo je jasným receptem na zaplněné tribuny a zapnuté televizory. Toho lze dosáhnout více způsoby, omezením aerodynamické účinnosti vozu, redukcí přilnavosti pneumatik, možností krátkodobého zvýšení výkonu motoru či přestavbou závodních okruhů.

Posledně zmíněná možnost je nákladná a úspěch nezaručuje, redukce přítlaku a aerodynamické účinnosti šasi je řešením, ale ne všichni ho podporují. Krátkodobé zvýšení výkonu je zatím neprobádanou oblastí.

Redukce přilnavosti pneumatik je však reálná díky monopolnímu dodavateli pneumatik a možnosti prosadit změny v důsledku zvýšení bezpečnosti i bez souhlasu týmů.

A právě na tuto oblast se proto zaměřil Bernie Ecclestone: „Pneumatiky jsou moc měkké a rychle se opotřebují, výsledkem je pogumování dráhy v jedné ideální stopě, jezdci potom jezdí pěkně za sebou po stopě, která poskytuje největší přilnavost. Déšť přináší dramatické závody a důvodem je umytá čistá dráha, piloti pak jezdí ve vícero stopách. Můj návrh na častější předjíždění tedy je, používat tvrdší směsi a v sobotu večer před závodem pořádně umýt dráhu od nanesené gumy.“

Mistr E se v rozhovoru pro Auto Motor und Sport zmínil i o dalších aktuálních souvislostech spojených s formulí 1. Především doporučil Ralfovi Schumacherovi a Fisichellovi raději skončit v F1, než závodit za malý tým Force India. „Kdyby měl Renault v roce 2005 a 2006 jen Fisichellu, ani by nevěděl, že měl auto schopné vyhrát titul. Oba jezdci měli k dispozici dost času v dobrých týmech na to, aby odvedli lepší práci.“

O letošní sezoně prohlásil, že byla slunečná, ale občas se vyskytly i mraky. Titul získal zaslouženě Raikkonen, neboť vyhrál více závodů jak Hamilton.

Brit je svým mladým krajanem nadšený, ale zachovává si profesionální odstup. „Lewis byl výjimečný, ale nezapomínejme na skutečnost, že seděl ve velice dobrém voze a pouze Ferrari bylo na stejné úrovni!“ Co se týče ztráty téměř jistého titulu, je podle Ecclestoneho více pravdy na tom, že ho McLaren ztratil než Ferrari získalo. Kromě Hamiltona se šéfovi F1 líbí především Kubica a zatraceně dobrý je i Vettel.

Letošní sezona byla bohatá nejen na dramatické události na dráze, ale i na soudní líčení, Ecclestone byl v odhalení příčiny kritický: „Často vzpomínám na staré dobré časy a možná tomu tak ani nebylo, ale přinejmenším jsme problémy řešili uvnitř F1. Dnes má každý tým pět právníků, tři lékaře, dva maséry, psychologa a všichni chtějí práci. Takže pokud je možné vyvolat potíže, udělají to.“

Přes velké rozpočty byly oba tovární týmy japonských automobilek zklamáním. „Týmy jsou řízeny z Japonska, mezi Japonskem a Evropou je velký rozdíl v kultuře a přístupu. Oni raději čekají na úspěch, než by riskovali a v F1 se konzervativní přístup nevyplácí.“ Honda se rozhodla koupit Ross Brawna, ale koho by koupila Toyota a je vůbec jejich monopost tak špatný, ptal se Ecclestone. „Možná jen jezdci neodvedli tu nejlepší práci, angažoval bych na jejich místě po tři dny Michaela Schumachera, aby mi řekl, co si o voze myslí.“

Bernie Ecclestone výrazně změnil názor na zákaznické vozy a tuto možnost přímo odmítá. „Dočkali bychom se čtyř McLarenů a čtyř Ferrari na startu se všemi problémy z toho pramenících. Pokud by šlo o titul, navzájem by si týmy pomáhaly. Když nejsi konstruktér a nestavíš si vlastní auto, nemáš v F1 co dělat.“

 


Vytisknout

Diskuze: Tradičně zatraceně ostrý Ecclestone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

van der Garde, Giedo

Force India vyskúša v Jereze niekoľko pilotov

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud