V první evropské továrně Kia Motors ve slovenské Žilině se v tomto týdnu začala vyrábět již třetí karosářská verze modelu Cee'd. Po pětidveřovém hatchbacku a kombi teď přišel čas na sportovní třídveřový hatchback - Kia Pro cee'd.
Továrna v Žilině byla investicí ve výši miliardy euro a disponuje nejmodernější výrobní linkou. Díky tomu se podařilo oproti plánu se šestitýdenním předstihem již v tomto týdnu rozběhnout sériovou výrobu nového Kia Pro-cee'd.
Nová třídveřová Kia Pro-cee'd si odbyla svou světovou premiéru v září na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu, Modely rodiny cee'd tak představují expanzi značky Kia do nejprodávanějšího segmentu - nižší střední třídy. Pro-cee'd je proti pětidveřovému modelu cee'd o 15 milimetrů delší, o 30 milimetrů nižší a také lehčí. Nový Pro-cee'd, třetí člen rodiny cee'd, tak přináší do segmentu C ještě více sportovního stylu.
"Kvalita výroby i úroveň produktivity, jež dosáhla naše žilinská továrna, jsou zcela zřejmé," prohlásil In-Kyu Bae, prezident a ředitel Kia Motors Slovakia (KMS). "Oba tyto faktory plus schopnosti a přizpůsobivost našich pracovníků nám proto umožnily o šest týdnů uspíšit dodání nového modelu Pro-cee'd prvnímu zákazníkovi."
Jean-Charles Lievens, první viceprezident Kia Motors Europe, dodává: "od svého uvedení na evropský trh v prosinci loňského roku jsme zaregistrovali již více než 100000 objednávek pětidveřového modelu cee'd, vozu, který získal v crashtestu EuroNCAP pět hvězdiček, a který hraje klíčovou roli v růstu značky Kia v Evropě. Nyní po představení Kia Pro-cee'd se náš růst zaměří také na zákazníky se smyslem pro sportovnost - doufáme, že vůz zaujme mnoho evropských zákazníků, kteří dosud mezi námi nabízenými vozy nenašli to, co je zajímá - nehledají rodinný vůz, ale zajímají se spíše o třídvěřová, sportovně střižená auta."
Kia Pro-cee'd má prodlouženou přední kapotu, malou přední masku, přední světla s pozměněným designem, širší nárazník s nápadným spoilerem, širší cetnrální nasávací otvor vzduchu a větší mlhovky. Čelní sklo je mnohem větší a přední dveře jsou o 276 mm delší. Boční profil vozu je opravdu atraktivní, s linií strmějii stoupající směrem k zádi vozu. Navzdory skutečnosti, že je vůz snížen a má sportovnější vzhled, poskytuje Kia Pro-cee'd dostatek prostoru pro nohy jak na předních, tak na zadních sedadlech, a zavazadlový prostor má stále dostatečnou kapacitu 340 litrů. Tedy stejnou hodnotu jako pětidveřová verze cee'd.
Kia Pro-cee'd by se měla do celoevropského prodeje dostat ¨na začátku příštího roku, a díky kvalitě a odolnosti vozů, vyrobených na Slovensku, dostává každý model cee'd do vínku unikátní záruku Kia na dobu 7 let nebo 150000 kilometrů.
2600 Vysoce trénovaných zaměstnanců, kteří v žilinské továrně pracují ve dvou směnách, vyrábí v současné chvíli čtyři různé modely Kia - pětidveřový hatchback cee'd, kombi cee'd Sporty Wagon, třídveřový model Pro-cee'd a vůz SUV Kia Sportage - to vše na jediné výrobní lince.
Kia si je jista, že její továrna v Žilině brzy dosáhne špičkové výkonnosti a produktivity při zachování maximální kvality výroby - cílem je dosažení výroby 100 vozů na zaměstnance a rok - tím by se měla továrna stát nejproduktivnějším výrobním závodem v Evropě.
Zdroj: Kia Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.