Nádherný dvoumístný sportovní vůz - to je Trident Iceni. Je exkluzivnější než auta prestižních značek a plný inovací. Vůz má tradiční uspořádání - vepředu umístěný motor a pohon zadních kol, podobně jako poslední modely Aston Martin či Ferrari.
Šasi je kompletně vyrobeno z trubek z nerezové oceli, což zároveň tvoří bezpečnostní klec, chránící pasažéry v případě předního i bočního nárazu. Vůz disponuje unikátní centrální výztuhou, chránící osádku při převrácení vozu. Bezpečnost byla testována a byla prokázána bezkonkureční torzní tuhost skeletu - současně díky použitému materiálu je garantována celoživotní záruka proti prorezivění.
Motor pochází od GM a jde o turbodieselový vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litru. Motor je sice umístěn vepředu, ale jeho těžiště leží za středovou osou předních kol, takže váhové rozložení se blíží konfiguraci a motorem umístěným uprostřed vozu. Motor dává ve 3100 otáčkách výkon 375 koní, jeho točivý moment pak překračuje hodnotu 720 Nm v 1800 otáčkách. To umožňuje při maximálních otáčkách 4500 dosáhnout životnosti motoru přes 400 000 kilometrů.
Nejvýraznější inovace se však týká převodovky. Ta je umístěna u zadní nápravy a jde o osmistupňový sekvenční automat, ovládaný pádly pod volantem. Díky tomu může řidič plně využít mohutný točivý moment, nebo udržovat motor v otáčkách maxima výkonu. Na základě počítačových simulací by vůz měl dosahovat maximální rychlosti 370 km/h, ovšem díky omezovači je maximálka ve skutečnosti "jen" 270 km/h. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Průměrná spotřeba nafty by přitom při ustálené rychlosti 90 km/h měla činit 4,2 l/100km. Objem palivové nádrže činí 100 litrů, což umožní teoretický dojezd přes 2000 kilometrů! Přední a zadní zavěšení jsou z kovaného hliníku a řízení je i přes sportovní zaměření posilované.
Zajímavostí je pevná pozice sedačky a elektricky nastavitelná poloha pedálů a sloupku řízení. Cena vozu dosahuje 60 tisíc liber, čož je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.
Rozměry vozu: Rozvor: 2640 mm Rozchod kol vepředu: 1920 mm Rozchod kol vzadu: 1940 mm Výška: 1140 mm Hmotnost: 1220 kg
Brzdy: Vepředu větrané kotouče o průměry 385 mm, čtyřpístkové brzdiče Vzadu větrané kotouče o průměru 335 mm
Kola: Vepředu litá kola 8.5J x 20" s pneu Dunlop 245/35 R20 Vzadu litá kola 9.5J x 20" s pneu Dunlop 285/30 R20
Standardní výbava: - ABS - Celokožený interiér - Dálkově ovládané zamykání - Metalíza - Odnímatelný střešní panel - 6 Airgbagů - CD přehrávač VDO Dayton - Klimatizace
Volitelná výbava: - Odvlhčovač vzduchu - Speciální barva Mica - Vypínatelná kontrola trakce - Changer na 6 CD - Satelitní navigace
Zdroj: Trident
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.