Druhá generace velkého SUV značky Škoda se pyšní dynamickým vzhledem, novými inovativními prvky a ještě větším prostorem. Exteriér představuje první prvky nového designového jazyka Modern Solid a zahrnuje nové technologie.
Škoda Auto představuje druhou generaci modelu KodiaqTa posouvá udržitelnost a úspornost na vyšší úroveň a přichází s novým konceptem interiéru. Zcela nový Kodiaq je vybaven 13” infotainmentem, inovativními multifunkčními ovladači (Smart Dials) s manuálními ovládacími prvky a novou strukturou nabídky s designy interiéru. Pět pohonných jednotek, pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k), a zahrnuje rovněž plug-in hybridní verzi, která je pro model Kodiaq k dispozici vůbec poprvé a má dojezd na elektřinu více než 100 km. Dva vrcholné motory se standardně pojí s pohonem všech kol. Svou premiéru mají také nejnovější generace Matrix-LED předních světlometů a adaptivního podvozku DCC. Škoda Auto zahájila velkou modelovou ofenzivu v tomto segmentu právě tímto úspěšným velkým SUV, které od roku 2016 získalo více než 40 mezinárodních ocenění. Do dnešního dne bylo vyrobeno 841 900 kusů modelu Kodiaq, který si své zákazníky našel v 60 zemích po celém světě.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Naše zcela nové vlajkové SUV má vše potřebné pro to, aby bylo důstojným nástupcem v modelové řadě Škoda Kodiaq. Vlastnosti vozů Škoda, které naši zákazníci oceňují, posouvá nový Kodiaq na vyšší úroveň, nabízí více prostoru, více výbavy a funkcí a vyšší úspornost. Kodiaq nové generace činí každodenní objevování ještě příjemnějším díky novinkám, jako jsou oceňované multifunkční ovladače (Smart Dials) a elegantní materiály v interiéru, stejně jako prvky z našeho nového designového jazyka Modern Solid a vylepšené bezpečnostní a asistenční systémy. Zároveň jsme rozšířili naši nabídku vysoce úsporných motorizací o plug-in hybridní pohon s čistě elektrickým dojezdem přes 100 km, čímž jsme dále posílili náš závazek k udržitelné mobilitě. Od představení v roce 2016 hrál Kodiaq zásadní roli v růstu značky Škoda a trvale boduje u našich zákazníků. Nový Kodiaq má všechny předpoklady k tomu, aby na úspěchy předchůdce navázal.“
Druhá generace nabízí nový design, větší udržitelnost a nové technologiePři pohledu zvenčí zaujmou na první pohled vyspělé Matrix-LED přední světlomety. V interiéru pak odrážejí jasné zaměření značky Škoda na udržitelnost recyklované textilie a kůže vyčiněná velmi ekologickým způsobem. Kromě nové struktury nabídky se specifickými designy interiéru a pakety na přání se Kodiaq vyznačuje také novým konceptem interiéru. Obrazovka infotainmentu, která je nyní volně stojící, má velikost až 13”. Poprvé je na přání k dispozici head-up displej. Volič převodovky je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem a středová konzole má díky tomu jednoduchý a čistý design. Novým prvkem ve voze Škoda jsou multifunkční ovladače (Smart Dials). Kombinují manuální ovládací prvky s digitálním displejem s aktivní oblastí s průměrem 32 mm a poskytují intuitivní, snadný a konfigurovatelný přístup k mnoha funkcím vozu a infotainmentu. Ještě větší komfort ve voze poskytuje také bezdrátové nabíjení chytrého telefonu s výkonem až 15 W – v modelu Kodiaq dokonce pro dva telefony – spolu s aktivním chlazením.
Premiéra plug-in hybridní verze s dojezdem na elektřinu přes 100 kmNový Kodiaq je dostupný se dvěma naftovými a dvěma benzinovými motory o výkonech od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Novinkou v nabídce je vůbec první plug-in hybridní pohonná jednotka modelu Kodiaq, která nabízí maximální systémový výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Další novinkou je použití mild-hybridní technologie u motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Motor 2,0 TSI s výkonem 150 kW (204 k) a vrcholný naftový motor 2,0 TDI s výkonem 142 kW (193 k) jsou standardně vybaveny pohonem všech kol. Všechny pohonné jednotky nového modelu Kodiaq se standardně pojí s automatickou převodovkou DSG.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.