Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky Lexus Safety System+, inovovaná multimédia, a ještě úspornější a zároveň výkonnější plug-in hybridní a hybridní pohon.
Model už posbíral od svého debutu na trhu mnohá ocenění. Časopis What Car? jej označil za Plug-In hybrid roku a zvítězil také v anketě What Car? Electric Car Awards v kategorii velkých hybridních SUV.
Nejlepším SUV střední třídy byl zvolen také v anketě časopisu Auto Express, francouzský časopis Kilomètres Entreprise označil NX za nejlepší SUV pro firmy a v Maďarsku v soutěži auto roku model zvítězil v kategorii velkých SUV.
Ideální jako firemní vůz
„Díky plug-in hybridnímu pohonu je NX ideální jako firemní vůz. Interiér nadchne kvalitou provedení a pohodlí a úroveň použitých materiálů předčí předchozí generaci. Lexus také výrazně vylepšil multimédia a stvořil lídra ve třídě prémiových SUV,” říká Andrew Walker, šéfredaktor časopisu Company Car and Van.
Lexus uvedl model NX 450h+ jako svůj první plug-in hybrid. Auto má spalovací motor o objemu 2,5 litru kombinovaný s baterií o kapacitě 18,1 kWh. Plug-in hybridní pohon generuje celkový výkon 309 KM/227 kW a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.
Nejlepší emise ve své třídě
Průměrné emise CO2 na úrovni 20–26 g/km a spotřeba 0,9–1,1 l/100 km cyklu WLTP jsou navíc nejlepší ve své třídě.
Díky výkonné lithium-iontové baterii a vysoké účinnosti systému má verze NX 450h+ dojezd pouze v elektrickém režimu 70-74 km v cyklu WLTP, a v případě, že vůz jezdí v městském cyklu, zvýší se dojezd v elektrickém režimu dokonce na 89–97 km.
Lexus NX je dostupný rovněž jako klasický hybrid. NX 350h má celkový systémový výkon 243 koní a dodává se s pohonem předních nebo zadních kol, případně s inteligentním pohonem všech kol E-FOUR. Auto v průměru spotřebuje od 5,6 l/100 km v případě varianty s náhonem na předek a od 5,9 l/100 km s pohonem 4x4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?