Verstappen na počátku sezóny vážně pochyboval, popisuje rozdíly mezi auty

Petr Hlawiczka, 19. prosince 2022, 07:00 Google+

Max Verstappen se ohlíží za letošní sezónou, do níž vstupoval s obavami. Těžce si také zvykal na nový monopost, který trpěl nadváhou. Během sezóny se s ním sžil a po dietě začal na dráze dominovat. V čem spatřuje největší rozdíly proti jeho předchůdci RB16B?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v americkém Austinu

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v americkém Austinu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

"Upřímně, byl tam velký otazník. Kvůli novým pravidlům jsme neměli tušení, jak na tom budeme. V aerodynamickém tunelu a při výpočtech vypadalo všechno dobře, ale nikdy nevíte, na co přijdou ostatní. Nenašli nějaký trik?" popisuje pro RacingNews365 Verstappen.

"Když auta najela na rošt v Bahrajnu kvůli fotografování, bylo tam tolik nápadů a říkali jste si: 'Udělali jsme to správně?' Naším problémem na počátku bylo, že jsme měli těžkou nadváhu, takže jsme opravdu nemohli předvádět skutečný potenciál auta, ale během času jsme se toho zbavili a auto ožilo. Vylepšení pomohla, šlo však hlavně o tu váhu," přiznává dvojnásobný šampion.

Red Bull těžil také toho, že se jeho monopost RB18 vůbec netrápil s poskakováním na rovinkách kvůli přísavnému efektu podlahy: "Některé týmy měly více problémů, které musely řešit, zatímco my jsme se mohli víceméně soustředit pouze na snižování hmotnosti a výkonnost."

img-responsive

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Abú Zabí | foto: Red Bull Content Pool

"Ale ta redukce hmotnosti byla opravdu nečekaná. Lidé řešili poskakování a my naši hmotnost, raději bychom se však více soustředili na výkonnost. Bylo to drahé a to je kvůli rozpočtovému stropu problém. Už jsme měli vypočítaná určitá vylepšení, ale najednou jste se museli zaměřit na snižování hmotnosti. Přijít na to, kde to udělat, není nejjednodušší," říká Verstappen.

Z prvního závodu odstoupil, do cíle nedojel ani v Austrálii, zatímco jeho největší soupeř Charles Leclerc s Ferrari sbíral body a vytvořil si náskok. Problémy Red Bullu ale tehdy nepramenily s příliš vysoké hmotnosti nového vozu.

"V té době jsme na autě neměli fakt nic, co by snižovalo hmotnost. Museli jsme počkat několik týdnů, až jsme se dočkali vylepšení, takže to s tím nemělo nic společného. Upřímně, během testů jsme neměli téměř žádné potíže a ty problémy, s nimiž jsme se setkali, byly opravdu nečekané. Byla to trochu škoda, v té době jsme pro ně neměli moc vysvětlení, ale tým je naštěstí rychle vyřešil," vzpomíná 25letý Holanďan.

img-responsive

Po sezóně a druhém titulu je Max spokojený | foto: Red Bull Content Pool

V závěru popisuje rozdíly mezi předchozím vozem a tím letošním: "Vůz z minulého roku byl agilnější, protože byl lehčí. Také viditelnost byla na přední nápravě mnohem lepší, abych byl upřímný. V rychlých zatáčkách jsou tahle auta fajn, ale v těch pomalých jsou trochu líná."

"Ve vysokých rychlostech jsou docela stabilní, zatímco ta loňská se trochu smýkala, ale v pomalých rychlostech opět úřaduje hmotnost. Je to trochu škoda, ale nakonec byla vytvořena pro lepší závodění a toho jsme se dočkali. Musí být nastavena mnohem tužší a my jsme si na ně už zvykli. Zpočátku jsem se při jízdě trápil, ale ne kvůli tomu, že by mě bolela záda nebo něco, jen se rozhodně ovládala velmi odlišně," dodává Verstappen.

Vytisknout

Diskuze: Verstappen na počátku sezóny vážně pochyboval, popisuje rozdíly mezi auty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zak Brown (vlevo) by si uměl představit F1 v nové podobě

Zak Brown by přivítal větší technickou svobodu, nebál by se ani šesti kol

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  2. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  3. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud