Marko kritizuje Péreze, před manévrem ho varoval. Red Bull po domácí prohře hledá odpovědi

Petr Hlawiczka, 12. července 2022, 06:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko varoval Sergia Péreze před pokusem o předjetí v zatáčce č. 4. Mexičan přesně tam kolidoval s Georgem Russellem a tým ho s poškozeným vozem stáhl do boxů. Inženýři nyní hledají odpovědi na překvapivě vysokou degradaci pneumatik u Maxe Verstappena.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 13.07. 18:08) Napište svůj názor
Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Sergio Pérez s Red Bullem RB18 | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ke kolizi Mexičana s mladším pilotem Mercedesu došlo již v prvním kole, když se jej Pérez snažil předjet po vnější stopě. Žel došlo ke kontaktu a Red Bull skončil ve smyku ve štěrku.

Sergio se sice vrátil na trať, s poškozeným autem však ve 24. kole definitivně odstoupil, zatímco Russell neutrpěl žádnou úhonu a cílem projel na čtvrté pozici za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, a to i přes pětisekundovou penalizaci, kterou dostal za kolizi s Pérezem.

Marko po závodě svého pilota moc nepochválil, před rizikovým manévrem v případném souboji jej předem varoval: "Před startem jsme mu říkali: nejezdi vnějškem té zatáčky! To není možné! Bylo to zbytečné. Nefunguje to."

img-responsive

Start Velké ceny Rakouska 2022 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Druhý Red Bull řízený Verstappenem byl během závodu třikrát předjet Charlesem Leclercem a zřejmě by si jej podal i Sainz s druhým Ferrari, tomu však při pokusu o předjetí shořel motor.

Pro domácí tým bylo překvapením, jak rychle mu odcházely pneumatiky, což je obvykle jeho silná stránka, ale spíše na okruzích, kde je limitem opotřebení předních pneumatik - ve Spielbergu týmy limitují naopak zadní pneumatiky a v těchto situacích má obvykle navrch Ferrari.

Inženýr Gianpiero Lambiase nám po závodě nebyl schopen tento fenomén vysvětlit. Zmiňované počasí příčinou nebylo, teploty byly téměř stejné jako v předchozích dvou dnech, vyšší zátěž způsobenou nižší hustotou vzduchu (kvůli vyšší teplotě) můžeme vyloučit.

img-responsive

Hmotnost Red Bullu RB18 po nasazení posledních vylepšení opět stoupla | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na vině bude spíše vyšší hmotnost auta kvůli závodnímu množství benzínu, což má dopad i na vyvážení monopostu. Poslední nové díly také zvedly váhu vozu RB18, který je opět cca 10 kg nad minimální hmotností stanovenou pravidly.

Poté se vyjádřil k tomu, proč Pérez skončil před třetinou závodu v garáži: "Měl pak poškozené auto a nedávalo to smysl pokračovat. Podlaha byla hodně poškozená. Mohl by do cíle dojet o dvě kola později, takže to nedávalo žádný smysl. Lepší bylo ušetřit kilometry," vysvětluje Marko.

Vytisknout

Diskuze: Marko kritizuje Péreze, před manévrem ho varoval. Red Bull po domácí prohře hledá odpovědi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 13.07.2022 18:08 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB18

Nejrychlejší kola GP Rakouska: Max získává bod k dobru, Alonso třetí za…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud