Čtyři roky po uvedení na trh prochází SUV ŠKODA KAROQ modernizací. V následujících letech je tak připraveno pokračovat ve svém úspěšném příběhu. Modernizovaná verze modelu přináší vylepšený designový jazyk, trvale udržitelné materiály, nové technologie a úspornější motory nové generace Evo. V roce 2020 a v prvních šesti měsících roku 2021 byl KAROQ po modelu OCTAVIA celosvětově druhým nejdodávanějším vozem české automobilky.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „S počtem více než 500 000 prodaných vozů je KAROQ jedním z pilířů úspěchu značky ŠKODA. Abychom tento trend udrželi, vůz byl pečlivě zmodernizován. Nová verze má nový design, vylepšené aerodynamické vlastnosti a nabízí moderní asistenční systémy a infotainmenty. Jsem přesvědčen, že díky mixu těchto vlastností navážeme na dosavadní úspěch modelu.“
V roce 2017 představila ŠKODA AUTO své druhé SUV KAROQ, které se vyznačuje vlastnostmi typickými pro značku ŠKODA. Nabízí velkorysý prostor, vysokou praktičnost a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. V současné době je KAROQ nabízen v 60 zemích světa. Je vyráběn v České republice, na Slovensku, v Rusku a Číně.
Modernizovaný KAROQ přináší vylepšený designový jazyk vozů SUV značky ŠKODA. Má protáhlejší karoserii a vylepšené aerodynamické vlastnosti. Díky nové přídi a širší, šestihranné masce chladiče má nyní robustnější vzhled. Přední světlomety, užší než u předchůdce, mají nové uspořádání se čtyřokou tváří a jsou poprvé dostupné také v Matrix-LED verzi. Užší jsou také zadní světla. Díky novému, prodlouženému střešnímuspoileru, vzduchovým clonám Air Curtain v předním nárazníku, aerodynamickým krytům palivové nádrže umístěným na podvozku a novým aerodynamickým kolům z lehké slitiny o průměru 17" až 19" se snížila hodnota součinitele odporu vzduchu o více než 9 % na cx 0,30. KAROQ se tak pyšní jednou z nejlepších hodnot ve své třídě.
Interiér modernizovaného modelu KAROQ je nyní komfortnější a šetrnější k životnímu prostředí. Nová, na přání dostupná ECO látka je potah vyrobený z recyklovaných veganských materiálů. Ambientní LED osvětlení s rozšířenými funkcemi a nové dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří dodávají interiéru svěží vzhled. Na přání je dostupné také elektricky ovládané sedadlo spolujezdce.
Modernizovaná ŠKODA KAROQ nabízí pět moderních, úsporných motorů generace Evo koncernu Volkswagen, které pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 140 kW (190 k). Benzinové motory pracují se vstřikovacími tlaky až 350 barů a jsou tak velmi úsporné. V rámci procesu Twin Dosing, který se objevuje u obou naftových motorů, jsou díky úpravám výfukových plynů emise oxidů dusíku (NOx) hluboko pod stanovenou normou. Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je určený výhradně pro model KAROQ SPORTLINE a je vybaven sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW je na přání k dispozici s pohonem všech kol asedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
ŠKODA KAROQ nabízí moderní možnosti konektivity. Je vybaven infotainment systémy, které patří do třetí generace modulární platformy infotainmentu koncernu Volkswagen. Díky zabudované kartě eSIM je vůz vždy online. Aplikace infotainmentu zobrazují aktuální zprávy a informace o počasí nebo se starají o správu schůzek. V průběhu roku 2022 začne být nabízen výhradně s virtuálním kokpitem. Součástí standardní výbavy bude virtuální kokpit mini s 8" displejem. Od výbavového stupně Style je na přání k dispozici virtuální kokpit s displejem o velikosti 10,25", který lze individuálně konfigurovat.
Cestující ve voze chrání vylepšené asistenční systémy a až devět airbagů. V závislosti na dané verzi sdružuje Asistovaná jízda 2.0 sedm, respektive osm asistenčních systémů, mezi které patří například Prediktivní tempomat, Adaptivní vedení v jízdním pruhu nebo vylepšená verze Rozpoznávání dopravních značek. Proaktivní ochrana cestujících, která je k dispozici na přání, reaguje již předem na hrozící náraz, aby minimalizovala následky případné nehody.
KAROQ SPORTLINE je vrcholnou verzí úspěšné modelové řady. Motorová paleta vozu KAROQ SPORTLINE zahrnuje výkonné pohonné jednotky, s výjimkou motorů 1,0 TSI a 2,0 TDI o výkonu 85 kW. Nejvýkonnější benzinový agregát modelové řady, 2,0 TSI, je určen exkluzivně právě pro model SPORTLINE. Disponuje výkonem 140 kW (190 k) a je standardně vybaven automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Model charakterizuje mnoho černě lakovaných prvků karoserie. Sportovní černá barva dominuje také interiéru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.