Volkswagen uvádí na evropský trh nový kompaktní crossover Taigo, své první SUV kupé. Taigo s pohonem předních kol nadchne moderní karoserií s prvky crossoveru, vyšší polohou sedadel, průkopnickou konektivitou a neomezenou využitelností pro každodenní provoz. Zadní část střechy pětimístného vozu se ve stylu kupé výrazně svažuje k zádi, aniž by omezovala prostor pro hlavu cestujících na sedadlech vzadu.
Volkswagen tak rozšiřuje portfolio kompaktních modelů Polo (hatchback) a T-Cross (SUV) o třetí karosářskou variantu, která byla dosud vyhrazena především vyšším cenovým segmentům. Všechny tři modely používají modulární platformu MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Nejvyšší možnou úroveň komfortu a bezpečnosti všech cestujících zaručuje velký počet asistenčních systémů nejnovější generace.
Nové Taigo se zaměřuje na design, individualitu a emoce. Téměř 4,26 metru dlouhé SUV kupé přináší do své třídy vysoká měřítka v technické oblasti a již v sériové výbavě nabízí světlomety LED, zcela digitální panel sdružených přístrojů a nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3). Tato expresivní karosářská varianta je dosud v portfoliu modelů značky Volkswagen jedinečná. Nový model Taigo – stejně jako jeho brazilský protějšek Nivus – má jako crossover se siluetou připomínající kupé nejlepší předpoklady k tomu, aby pro značku Volkswagen nadchnul nové vrstvy převážně mladých zákazníků i motoristů s mladým duchem. Technickým základem modelu Taigo je modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Model Taigo tak může být vybaven novými „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“ a osvětlenou příčnou lištou na masce chladiče.
Design modelu Taigo je charakterizován výraznými proporcemi. Nápadná je především silueta ve stylu kupé s výrazně dopředu skloněným střešním sloupkem C. Taigo, inspirované vozy kategorie „SUV kupé“ z vyšších tříd, je díky tomu ve svém segmentu jedinečné.
V interiéru boduje Taigo sériově dodávaným multifunkčním volantem s propracovaným designem a moderními ovládacími prvky. Informační a zábavní systémy vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3) a v závislosti na výbavě zahrnují jednotku OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu prostřednictvím karty eSIM a „App-Connect Wireless“. Zákazníci mají k dispozici také nejnovější služby (MIB3.1). Mezi ně patří mimo jiné streamingové služby, hlasové ovládání hovorovou řečí a individualizace nastavení vozidla prostřednictvím uživatelského účtu „Volkswagen ID“ s připojením ke cloudu.
Nové SUV kupé má velmi blízko k modelům značky Volkswagen z vyšších segmentů také z hlediska asistenčních systémů, zvyšujících úroveň komfortu a bezpečnosti. Všechny verze modelu Taigo jsou sériově vybaveny asistenčním systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem včetně funkce nouzového brzdění City brake a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Na přání může být vůz vybaven systémem „IQ.DRIVE Travel Assist“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.
Předprodej modelu Taigo bude v ČR spuštěn začátkem září 2021 a první vozy převezmou zákazníci v lednu 2022.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.