První sériový model v rámci projektu INDIA 2.0, za který je ŠKODA AUTO na indickém subkontinentu zodpovědná, se jmenuje KUSHAQ.
Jméno tohoto kompaktního SUV pochází z několik tisíciletí starého indického jazyka sanskrt. V této ještě dnes užívané „řeči bohů“, označuje „Kushak“ krále nebo vládce, což se k sebevědomému a sílu vyzařujícímu novému modelu ŠKODA KUSHAQ skvěle hodí. Psaná forma, začínající písmenem „K“ a končící písmenem „Q“, je pokračováním zavedeného názvosloví používaného pro celosvětově úspěšné modely značky ŠKODA AUTO kategorie SUV, modely KODIAQ, KAROQ a KAMIQ. Světová premiéra nového modelu ŠKODA KUSHAQ proběhne v březnu 2021.
S novým modelem KUSHAQ zahajuje značka ŠKODA AUTO na indickém subkontinentu novou éru. Česká automobilka je tam v rámci projektu INDIA 2.0 zodpovědná za všechny aktivity koncernu Volkswagen. Projekt INDIA 2.0 zahrnuje modelovou ofenzívu celkem čtyř nových kompaktních vozů značek ŠKODA AUTO a Volkswagen, kterou zahajuje právě model KUSHAQ. Všechny nové modely vychází z modulární platformy MQB A0 IN, kterou vyvinula ŠKODA AUTO speciálně pro potřeby indického trhu.
Ambiciózní cíle na indickém trhu dokazuje i zvolené jméno KUSHAQ. To vychází z jazyka sanskrt, které dle indické mytologie vytvořil bůh Brahma. Sanskrt je dodnes zachovaný jako tradiční jazyk náboženství, umění a vědy a je jedním z 22 úředních jazyků Indie. Nové SUV v sobě spojuje přednosti typické pro vozy značky ŠKODA AUTO, jako je výrazný design, maximální komfort, bezpečnost a v neposlední řadě vynikající poměr ceny a užitné hodnoty s důrazem na přání náročných indických zákazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?