Zatímco ještě červencová čísla vykazovala u registrací nových aut v České republice mírný růst, v srpnu došlo k opětovnému propadu. S ohledem na druhou vlnu koronaviru se optimistická čísla nedají očekávat ani nadále. Na druhou stranu, daří se jiným formám poskytování aut jako je car sharing či například flexibilní pronájem.
Srpnová data o prodejích aut v Evropě zaznamenala dle organizace ACEA, sdružující automobilové výrobce meziroční propad o 18,9 procent. Po relativně optimistickém červenci tak přišlo prudké ochlazení zájmu. Na vině je především nejistý ekonomický výhled a obavy z druhé vlny koronaviru. Lidé nechtějí utrácet úspory ani se kvůli novému autu upisovat k dlouhodobým splátkám. Čím dál větší pozornost se obrací na alternativní služby jako je car sharing či flexibilní pronájem.
„Naši zákazníci v této době oceňují především možnost auto kdykoliv vrátit, aniž by jim hrozila jakákoliv sankce. Nemusejí sahat hluboko do rodinných úspor nebo se zadlužovat na několik let dopředu,“ vysvětluje Adam Szabó ze společnosti Driveto, která poskytuje flexibilní pronájem. Společnost Driveto prakticky od začátku koronavirové krize hlásí prudký nárůst klientů a v současné době mají pronajatých zhruba 1100 osobních vozů.
O prudce narůstajícím zájmu svědčí i fakt, že se na nabídku předplatného orientuje čím dál více automobilek. Jen v posledních několika týdnech se v Německu s nabídkou předplatného pochlubil Volkswagen a po pilotním programu také Porsche. Konkrétní značky tak nyní v Německu nabízí 7 firem, dalších 14 širší spektrum vozů od různých značek. Mezi ty velké patří i autopůjčovna Sixt či Všeobecný německý autoklub ADAC.
V rámci aktuálního výzkumu německého institutu Center Automotive Research (CAR) uvedlo 21 procent z 1163 účastníků, že by se při porovnání podmínek vlastnictví a pronájmu konkrétního model od značky BMW rozhodlo pro pronájem vozu. Zatímco si leasing či pořízení na úvěr ponechávají na německém trhu stabilní podíl, procento klientů s předplatným se každý měsíc zvyšuje, a to na úkor koupě v hotovosti. Oblibu předplatného potvrzuje i samotná praxe: Podle průzkumu největšího poskytovatele flexibilního pronájmu v Německu Fleetpool mezi svými zákazníky je více jak 90 procent z nich se službou spokojeno a chce v pronájmu pokračovat i po vypršení platnosti aktuální smlouvy.
„Doba se zásadně mění, stejně tak i potřeby zákazníků. Zejména letošní rok 2020 ukázal, jak důležitá je flexibilita a možnost se dlouhodobě nevázat. Trh začíná preferovat fixní měsíční sazbu, která pokrývá všechny náklady kromě paliva,“ říká Adam Szabó ze společnosti Driveto, podle kterého se ale německý a český trh zatím liší. „Naši zákazníci preferují spíše vozy střední a vyšší střední třídy, nejčastěji ve variantě kombi, zatímco Němci nejčastěji volí menší modely,“ dodává Szabó.
Zdroj: PR MOLLO
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.