Zatímco ještě červencová čísla vykazovala u registrací nových aut v České republice mírný růst, v srpnu došlo k opětovnému propadu. S ohledem na druhou vlnu koronaviru se optimistická čísla nedají očekávat ani nadále. Na druhou stranu, daří se jiným formám poskytování aut jako je car sharing či například flexibilní pronájem.
Srpnová data o prodejích aut v Evropě zaznamenala dle organizace ACEA, sdružující automobilové výrobce meziroční propad o 18,9 procent. Po relativně optimistickém červenci tak přišlo prudké ochlazení zájmu. Na vině je především nejistý ekonomický výhled a obavy z druhé vlny koronaviru. Lidé nechtějí utrácet úspory ani se kvůli novému autu upisovat k dlouhodobým splátkám. Čím dál větší pozornost se obrací na alternativní služby jako je car sharing či flexibilní pronájem.
„Naši zákazníci v této době oceňují především možnost auto kdykoliv vrátit, aniž by jim hrozila jakákoliv sankce. Nemusejí sahat hluboko do rodinných úspor nebo se zadlužovat na několik let dopředu,“ vysvětluje Adam Szabó ze společnosti Driveto, která poskytuje flexibilní pronájem. Společnost Driveto prakticky od začátku koronavirové krize hlásí prudký nárůst klientů a v současné době mají pronajatých zhruba 1100 osobních vozů.
O prudce narůstajícím zájmu svědčí i fakt, že se na nabídku předplatného orientuje čím dál více automobilek. Jen v posledních několika týdnech se v Německu s nabídkou předplatného pochlubil Volkswagen a po pilotním programu také Porsche. Konkrétní značky tak nyní v Německu nabízí 7 firem, dalších 14 širší spektrum vozů od různých značek. Mezi ty velké patří i autopůjčovna Sixt či Všeobecný německý autoklub ADAC.
V rámci aktuálního výzkumu německého institutu Center Automotive Research (CAR) uvedlo 21 procent z 1163 účastníků, že by se při porovnání podmínek vlastnictví a pronájmu konkrétního model od značky BMW rozhodlo pro pronájem vozu. Zatímco si leasing či pořízení na úvěr ponechávají na německém trhu stabilní podíl, procento klientů s předplatným se každý měsíc zvyšuje, a to na úkor koupě v hotovosti. Oblibu předplatného potvrzuje i samotná praxe: Podle průzkumu největšího poskytovatele flexibilního pronájmu v Německu Fleetpool mezi svými zákazníky je více jak 90 procent z nich se službou spokojeno a chce v pronájmu pokračovat i po vypršení platnosti aktuální smlouvy.
„Doba se zásadně mění, stejně tak i potřeby zákazníků. Zejména letošní rok 2020 ukázal, jak důležitá je flexibilita a možnost se dlouhodobě nevázat. Trh začíná preferovat fixní měsíční sazbu, která pokrývá všechny náklady kromě paliva,“ říká Adam Szabó ze společnosti Driveto, podle kterého se ale německý a český trh zatím liší. „Naši zákazníci preferují spíše vozy střední a vyšší střední třídy, nejčastěji ve variantě kombi, zatímco Němci nejčastěji volí menší modely,“ dodává Szabó.
Zdroj: PR MOLLO
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.