Zatímco ještě červencová čísla vykazovala u registrací nových aut v České republice mírný růst, v srpnu došlo k opětovnému propadu. S ohledem na druhou vlnu koronaviru se optimistická čísla nedají očekávat ani nadále. Na druhou stranu, daří se jiným formám poskytování aut jako je car sharing či například flexibilní pronájem.
Srpnová data o prodejích aut v Evropě zaznamenala dle organizace ACEA, sdružující automobilové výrobce meziroční propad o 18,9 procent. Po relativně optimistickém červenci tak přišlo prudké ochlazení zájmu. Na vině je především nejistý ekonomický výhled a obavy z druhé vlny koronaviru. Lidé nechtějí utrácet úspory ani se kvůli novému autu upisovat k dlouhodobým splátkám. Čím dál větší pozornost se obrací na alternativní služby jako je car sharing či flexibilní pronájem.
„Naši zákazníci v této době oceňují především možnost auto kdykoliv vrátit, aniž by jim hrozila jakákoliv sankce. Nemusejí sahat hluboko do rodinných úspor nebo se zadlužovat na několik let dopředu,“ vysvětluje Adam Szabó ze společnosti Driveto, která poskytuje flexibilní pronájem. Společnost Driveto prakticky od začátku koronavirové krize hlásí prudký nárůst klientů a v současné době mají pronajatých zhruba 1100 osobních vozů.
O prudce narůstajícím zájmu svědčí i fakt, že se na nabídku předplatného orientuje čím dál více automobilek. Jen v posledních několika týdnech se v Německu s nabídkou předplatného pochlubil Volkswagen a po pilotním programu také Porsche. Konkrétní značky tak nyní v Německu nabízí 7 firem, dalších 14 širší spektrum vozů od různých značek. Mezi ty velké patří i autopůjčovna Sixt či Všeobecný německý autoklub ADAC.
V rámci aktuálního výzkumu německého institutu Center Automotive Research (CAR) uvedlo 21 procent z 1163 účastníků, že by se při porovnání podmínek vlastnictví a pronájmu konkrétního model od značky BMW rozhodlo pro pronájem vozu. Zatímco si leasing či pořízení na úvěr ponechávají na německém trhu stabilní podíl, procento klientů s předplatným se každý měsíc zvyšuje, a to na úkor koupě v hotovosti. Oblibu předplatného potvrzuje i samotná praxe: Podle průzkumu největšího poskytovatele flexibilního pronájmu v Německu Fleetpool mezi svými zákazníky je více jak 90 procent z nich se službou spokojeno a chce v pronájmu pokračovat i po vypršení platnosti aktuální smlouvy.
„Doba se zásadně mění, stejně tak i potřeby zákazníků. Zejména letošní rok 2020 ukázal, jak důležitá je flexibilita a možnost se dlouhodobě nevázat. Trh začíná preferovat fixní měsíční sazbu, která pokrývá všechny náklady kromě paliva,“ říká Adam Szabó ze společnosti Driveto, podle kterého se ale německý a český trh zatím liší. „Naši zákazníci preferují spíše vozy střední a vyšší střední třídy, nejčastěji ve variantě kombi, zatímco Němci nejčastěji volí menší modely,“ dodává Szabó.
Zdroj: PR MOLLO
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?