Europoslanec: Neřešte teď snížení CO2, tuhle kombinaci automobilový průmysl nepřežije!

bohy / AutoRoad.cz, 20. března 2020, 09:59 Google+

V době pandemie COVID19 a následné ekonomické krizi by Evropská komise měla pozdržet plány na snižování CO2 v automobilovém průmyslu – jinak hrozí naprostý kolaps této oblasti hospodářství a bankrot většiny automobilek. Je o tom přesvědčený bývalý krizový manažer a europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL) se svými stranickými kolegy a odboráři. Proto s kolegy požádal Evropskou komisi o odložení plnění přísných zelených opatření.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.03. 15:32) Napište svůj názor
Emise CO2

Emise CO2 | foto: Wikipedia

Sdílejte článek

„Žádáme Evropskou komisi, aby v letošním roce s ohledem na krizi způsobenou epidemií koronaviru, neuplatňovala žádné sankce vůči automobilkám, a aby v průběhu druhého pololetí pečlivě vyhodnotila dopady této krize,“ žádá o přehodnocení dosavadních postupů předseda KDU-ČSL Marian Jurečka. Komise by podle něho měla zvážit další postup, pokud jde o zpřísňování ekologických limitů v příštích letech: „KDU-ČSL tím nerezignuje na ochranu životního prostředí, v této době ale považujeme za zásadní stabilizovat evropský automobilový průmysl a dát mu jistotu i do budoucna.“

„S kolegy z různých frakcí proto chceme doporučit Komisi, aby v současné době pozdržela legislativu týkající se předně snižování CO2. Opak by totiž měl zásadní vliv na zaměstnanost a konkurenceschopnost a přesun veškeré výroby do Indie a Číny za daleko horších podmínek,“ poskytuje další detaily k žádosti europoslanec Tomáš Zdechovský. Téma plánuje případně otevřít i ve výboru pro zaměstnanost (EMPL), kde je místopředsedou: „Je pro mě naprosto klíčové co nejdříve nastartovat ekonomiku, zajistit lidem práci a stabilizovat celou společnost.“

Nejde čelit dopadům pandemie a sankcím zároveň

„V této nelehké době musíme maximálně pomoci udržet automobilový průmysl. Nejde čelit dopadům pandemie a zároveň investovat, aby se splnila všechna velmi přísná emisní opatření,“ shrnuje Jurečka, který se téma bude snažit prosadit také na nejbližším jednání Hospodářského a Evropského výboru Poslanecké sněmovny. Ty by měly vyzvat českou vládu k okamžitému jednání s Evropskou komisí.

Registrace osobních automobilů v EU spadly už za leden a únor o 7,4 %. V březnu a dubnu se předpokládá, že z důvodů opatření kvůli COVID-19 nastane propad o 60 – 90 %. Například v Číně to bylo v únoru o 79 %. Bez jakékoliv pomoci ze strany EU nebude mít možnost sektor se ozdravit a přežít následující dva krizové roky.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Europoslanec: Neřešte teď snížení CO2, tuhle kombinaci automobilový průmysl nepřežije!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.03.2020 15:32 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Kuga Plug-in Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Nová Kuga, nejvíce elektrifikovaný model v historii Fordu přichází na český trh za 600 tisíc

suzuki jimny

Suzuki plánuje 5ti dvéřové Jimny, dočká se i Evropa?

Lada 4x4

Ruský speciál s ohromující průchodností terénem vznikl přestavbou Lady 2101

suzuki jimny

Test: Suzuki Jimny 1,5 VVT AllGrip, pan Úžasňák

Hyundai i10 2019

Nový Hyundai i10 je podle Němců „Šampionem zůstatkové hodnoty 2020“

Volkswagen Beetle kabriolet se proměnil v moderní repliku Kübelwagenu

Které auto se nejčastěji objevuje v počítačových hrách?

Praktické tříkolky Laurin & Klement LW se vyráběly v letech 1905 – 1911

Tříkolka Laurin & Klement LW. Víte co je "roztrapování"?

Peugeot reddot winner 2020

Red Dot Award 2020: Vozy Peugeot 208 a Peugeot 2008 získaly ocenění za design

Škoda Octavia Combi 1,5 TSI ACT

MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

Aktuální logo automobilky Škoda Auto, platné od roku 2016.

Šokující zpráva! Automobilka Škoda Auto mění majitele!

reklama

Doporučujeme

Covid-19

VLASTNÍ AUTO PŘED KORONAVIREM SAMO NEOCHRÁNÍ. 4 opatření, jak se nenakazit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. MINITEST: Škoda Octavia combi 1,5 TSI IV. generace ve zřejmě nejžádanější konfiguraci

  2. Peugeot přepisuje historii

  3. Nový Hyundai i10 je podle Němců „Šampionem zůstatkové hodnoty 2020“

  4. Test: Suzuki Jimny 1,5 VVT AllGrip, pan Úžasňák

  5. Red Dot Award 2020: Vozy Peugeot 208 a Peugeot 2008 získaly ocenění za design

  6. Které auto se nejčastěji objevuje v počítačových hrách?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud