Průměrné ceny pohonných hmot v Česku v uplynulém týdnu nadále stoupaly. Benzin od minulé středy zdražil o 31 haléřů na 32,55 koruny za litr. Naftu tankují motoristé v průměru za 31,85 koruny za litr, o 15 haléřů víc než před týdnem. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje.
Paliva zdražují od poloviny února, předtím čtvrt roku zlevňovala. Cena benzinu se nyní dostala na hodnoty z loňského prosince, nafta je na úrovni cen z počátku letošního ledna.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Nejdražší pohonné hmoty jsou aktuálně na Vysočině. Litr naturalu tam vyjde v průměru na 33,09 koruny, stejné množství nafty na 32,55 koruny. Druhým nejdražším regionem je Praha s cenou 32,98 koruny za litr benzinu a 32,32 koruny za litr nafty. Naopak nejlevněji tankují motoristé na jihu Čech. Průměrná cena benzinu v Jihočeském kraji je 32,24 koruny za litr a nafty 31,36 koruny.
Podle analytiků budou pohonné hmoty zdražovat i nadále. "Cena benzinu poroste rychleji než cena nafty. Benzin zdraží zhruba o dvacet haléřů na litr, v případě nafty pak bude cenový růst kolem deseti haléřů na litr," sdělil ČTK analytik Czech Fund Lukáš Kovanda.
Analytik společnosti Finlord Boris Tomčiak očekává růst cen benzinu o 20 až 30 haléřů, u nafty v řádu několika haléřů. "Cena ropy Brent v uplynulém týdnu mírně stoupla na 72 dolarů za barel. Koruna vůči americkému dolaru jenom nepatrně zhodnotila," doplnil Tomčiak. Pohonné hmoty se na komoditní burze v Rotterdamu obchodují v dolarech, silnější koruna tak zlevňuje jejich dovoz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?