Když se během května a června dostala Tesla na prodeje okolo 6 000 Modelů 3 měsíčně, všichni to brali za úspěch. Během července však přišel obrovský boom a Tesla svým zákazníkům dodala již 14 250 automobilů. A v srpnu tento růst ještě pokračoval.
Tesla slibovala s Modelem 3 revoluci na trhu s elektrickými automobily a ta možná konečně přichází. Má sice výrazné zpoždění, podle všeho se však zdá, že Model 3 skutečně válcuje veškerou konkurenci a hlavně boří historické úspěchy všech automobilek, které se s elektromobily kdy snažily uspět.
Nebudeme vás už ale dál napínat, neboť je nám jasné, že čekáte na to číslo. Podle odhadů webu InsideEV's prodala Tesla během srpna úctyhodných 17 800 elektromobilů. Model 3 se tak stává elektromobilem s nejvyššími prodeji během jediného měsíce, čímž překonal svůj vlastní rekord.
Model 3 navíc bezpochyby stanoví i nový rekord v prodejích elektromobilů za rok. Podle YTD se Tesle dosud podařilo prodat okolo 55 882 Modelů 3, což je úctyhodné. Dosud nejvyšších ročních prodejů mezi elektromobily dosáhl již v roce 2014 Nissan Leaf s počtem 30 200 kusů. Pokud zohledníme, že do konce roky zbývají necelé 4 měsíce, je jisté, že Tesla rekord zdvojnásobí.
A co modely S a X? Ty si samozřejmě dle očekávání vedou podstatně hůře, než Model 3. Za srpen se mělo podle InsideEVs prodal okolo 2 625 Modelů S a 2 750 Modelů X. Není to moc, přesto jsou to čísla oproti červenci téměř dvojnásobná.
Tesla si tak na americkém trhu zajistila vůdčí pozici, kterou v následujících letech pravděpodobně nikdo nedokáže ohrozit. A dokonce i v blízké budoucnosti se dá předpokládat, že to konkurence nebude mít na americkém trhu snadné. Tesla sice má plno problémů s kvalitou zpracování, nedodržováním termínů a bohužel i financemi, technická kvalita jejích modelů je však neoddiskutovatelná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?