Už delší dobu se spekuluje o možnosti, že by se česká Škoda Auto podívala i na severoamerický trh. Jenže podle nedávného vyjádření vedení koncernu VW to má některá velká negativa.
O nápadu uvést škodovku na trh v USA se totiž rozhovořil nejmenovaný člen představenstva Volkswagenu. Kromě plánovaného vstupu na trh do Jižní Koreje, Singapuru a Íránu chce český výrobce do roku 2025 ročně vyprodukovat dva miliony vozidel! Tak kde je tedy problém? Na vše odpovídá článek zahraničního magazínu Automobile.
Podle některých lidí z Volkswagenu se totiž vstup pro Američany doposud neznámé evropské značky může vyrovnat čisté sebevraždě. V Americe totiž v současnosti neexistuje jediná dealerská síť škodovky a po aféře Dieselgate u vozidel Volkswagen s naftovými motory TDI by to pro ní nemuselo dopadnout úplně dobře.
Navíc by se mohlo stát, že Škoda Auto by mohla svou náhlou úspěšností přerůst Volkswagen, což je díky nastavené politice u VW přísně zakázano. Tak či onak, o vstupu škodovky by se mělo oficiálně rozhodnout v příštím roce. Otázkou pak je, jaké modely by na tamní trh uvedla. Dost možná by to mohl být jen nový Kodiaq a Superb, menší auta by totiž náročnou a mnohdy "rozměrnou" americkou klientelu nemusela zaujmout.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?