V loňském roce založila korejská automobilka Hyundai svou luxusní odnož Genesis. Nedlouho po tom představila i své první modely. Jak se ale zdá, dočká se jich pouze úzký kruh vybraných trhů.
„Zahájit prodej prémiové značky v Evropě je výzva, a pokud na trhu nemáte žádné produkty, je to ještě větší výzva. Evropa se jich proto nedočká dříve než v roce 2019. Hlavním důvodem pro toto rozhodnutí, je potřeba různých pohonných jednotek.“ Takto se vyjádřil Thomas Schmid, výkonný ředitel evropské pobočky Hyundai, v rozhovoru pro Automotive News Europe.
Nové pohonné jednotky nejsou jedinou novinkou, kterou Genesis chystá. Rovněž bychom se měli dočkat novinky s názvem G70, která se bude snažit konkurovat BMW řady 3. Stejně tak Genesis usilovně pracuje na vývoji crossoveru, který se k proražení na evropském trhu zdá, jako nezbytný.
Prozatím se společnost Genesis hodlá zaměřit na trhy v Severní Americe, Blízkém Východě, Číně a v domovské Korei. Do Evropy se mají vozy Genesis dostat mezi lety 2019 a 2020.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?