Další britská automobilka se řítí do záhuby

ar3, 17. listopadu 2015, 12:00 Google+

Caparo je rozsáhlá britská korporace, zabývající se zejména ocelářským průmyslem. Její součástí je ovšem i automobilová divize, vyrábějící úchvatné stroje, které spíše než automobil připomínají závodní formuli. Bohužel Caparo nyní čelí nucené finanční správě a navíc je nyní bez šéfa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Silniční formule Caparo T1

Silniční formule Caparo T1 | foto: Caparo

Sdílejte článek

Před devíti lety vznikl projekt s názvem Freestream T1, později Caparo F1. Ten měl na starosti tým, skládající se z bývalých inženýrů zodpovědných za stavbu závodních monopostů McLarenu F1. A bylo to opravdu vidět. Vysoký důraz na aerodynamiku a přítlak, centrálně umístěný kokpit, neuvěřitelně nízká hmotnost a dravý tři a půl litrový vidlicový osmiválec umístěný mezi nápravami.

To vše slibovalo neuvěřitelné jízdní výkony. Ty byly bohužel zastíněny obrovskými problémy se spolehlivostí. Kupců tak vždy bylo opravdu poskrovnu. Tato skutečnost Caparu vždy podkopávala nohy. Nyní ale zapracovala i světová ekonomika. Jak jsme již zmiňovali korporace Caparo Group se věnuje zejména ocelářskému průmyslu. Ceny oceli však prudce klesají, což automobilové divizi Capara zlomilo vaz. Tato britská automobilka se tedy nevyhnutelně dostala do nucené finanční správy.

Celá tato situace vyvrcholila před několika dny, kdy syn zakladatele, Angad Paul spáchal sebevraždu. Caparo je tak nyní bez šéfa a situace je již opravdu bezvýchodná.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Další britská automobilka se řítí do záhuby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW i3 Shadow Sport

BMW i3 Shadow Sport - Více inovací pro americký trh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud