Toyota vyvinula systém řízení provozu svých autonomních elektrických vozidel e-Palette ve veřejné dopravě. Nasadí ho v připravovaném japonském městě budoucnosti Woven City. Po jeho otestování plánuje spolu s partnery komerční rozšíření v dalších regionech.
Systém řízení provozu vozidel e-Palette se skládá ze systému pro připojení autonomních aut a lidí. Toyota chce nabízet přepravu tam, kde je zrovna potřeba. Výsledkem má být zkrácení čekacích dob v dopravě a zvýšení bezpečnosti a pohodlí cestování.
V rámci systému je možné vysílat e-Palette v případě potřeby a v potřebném množství. Provozní plány lze flexibilně měnit, přičemž vozidla se automaticky odesílají a vracejí podle potřeb v reálném čase.
Detekují abnormality aut a vrací je do depaKdyž jsou do služby přidána další vozidla, jsou intervaly upraveny tak, aby byl zajištěn jejich rovnoměrný rozestup. Automaticky jsou také detekovány abnormality vozidla, a pokud k nim dojde, vozidla jsou automaticky vrácena do depa a místo nich vyjedou náhradní, aby byla zajištěna stabilita provozu. V případě nouze lze vozidla zastavit nebo znovu vrátit do provozu. Součástí systému je tzv. vizuální správa, která umožňuje jedné osobě spravovat několik vozidel, což umožňuje nižší počet pracovníků obsluhy.
Toyota už není jen automobilkaPrezident Toyoty Akio Toyoda oznámil v roce 2018 na veletrhu CES záměr přeměnit společnost Toyota na poskytovatele mobility. Symbolem této přeměny je právě autonomní elektromobil e-Palette s automatizovanými jízdními funkcemi, který měl svůj debut na loňském autosalonu v Tokiu.
Poprvé měl být nasazen v autobusové dopravě pro sportovce a související personál v olympijských a paralympijských vesnicích na OH v Tokiu 2020. Hry ale nakonec byly kvůli koronaviru odloženy na příští rok.
Woven City je prototypem města pro testování a vývoj technologií, jako je automatizovaná jízda, mobilita jako služba, osobní mobilita, robotika, inteligentní domy a umělá inteligence. Provoz e-Palette v tomto reálném prostředí, kde žijí lidé, poskytne řadu poznatků, díky nimž bude možné platformu komerčně nasadit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.