Toyota vyvinula systém řízení provozu svých autonomních elektrických vozidel e-Palette ve veřejné dopravě. Nasadí ho v připravovaném japonském městě budoucnosti Woven City. Po jeho otestování plánuje spolu s partnery komerční rozšíření v dalších regionech.
Systém řízení provozu vozidel e-Palette se skládá ze systému pro připojení autonomních aut a lidí. Toyota chce nabízet přepravu tam, kde je zrovna potřeba. Výsledkem má být zkrácení čekacích dob v dopravě a zvýšení bezpečnosti a pohodlí cestování.
V rámci systému je možné vysílat e-Palette v případě potřeby a v potřebném množství. Provozní plány lze flexibilně měnit, přičemž vozidla se automaticky odesílají a vracejí podle potřeb v reálném čase.
Detekují abnormality aut a vrací je do depaKdyž jsou do služby přidána další vozidla, jsou intervaly upraveny tak, aby byl zajištěn jejich rovnoměrný rozestup. Automaticky jsou také detekovány abnormality vozidla, a pokud k nim dojde, vozidla jsou automaticky vrácena do depa a místo nich vyjedou náhradní, aby byla zajištěna stabilita provozu. V případě nouze lze vozidla zastavit nebo znovu vrátit do provozu. Součástí systému je tzv. vizuální správa, která umožňuje jedné osobě spravovat několik vozidel, což umožňuje nižší počet pracovníků obsluhy.
Toyota už není jen automobilkaPrezident Toyoty Akio Toyoda oznámil v roce 2018 na veletrhu CES záměr přeměnit společnost Toyota na poskytovatele mobility. Symbolem této přeměny je právě autonomní elektromobil e-Palette s automatizovanými jízdními funkcemi, který měl svůj debut na loňském autosalonu v Tokiu.
Poprvé měl být nasazen v autobusové dopravě pro sportovce a související personál v olympijských a paralympijských vesnicích na OH v Tokiu 2020. Hry ale nakonec byly kvůli koronaviru odloženy na příští rok.
Woven City je prototypem města pro testování a vývoj technologií, jako je automatizovaná jízda, mobilita jako služba, osobní mobilita, robotika, inteligentní domy a umělá inteligence. Provoz e-Palette v tomto reálném prostředí, kde žijí lidé, poskytne řadu poznatků, díky nimž bude možné platformu komerčně nasadit.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?