Ačkoli si Češi nejčastěji pořizují automobily s benzinovým pohonem, v případě neomezeného rozpočtu by údajně téměř polovina oslovených dala přednost ekologičtější variantě a pořídila si buď elektromobil (20 %) nebo vůz s hybridním pohonem (25 %).
Motivem pro koupi elektromobilu či hybridu by pro dotázané byla především snaha ulehčit životnímu prostředí. Realita je však jiná: podle aktuálních statistik tvoří automobily na elektrický či hybridní pohon necelá dvě procenta registrací nových vozidel.
Připravenost českých zákazníků nakupovat elektromobily ověřila společnost ESSOX ve výzkumu agentury IPSOS. Mezi nejčastější bariéry rychlejšího rozšíření vozů s alternativním pohonem patří podle dotázaných respondentů vysoká pořizovací cena, nedostatečná síť dobíjecích stanic a omezený dojezd.
Za tři čtvrtletí letošního roku se prodalo v ČR 1 732 elektromobilů. „Budoucnost patří využití obnovitelných zdrojů energie. Automobilkám se postupně daří přesvědčovat spotřebitele, že koupě elektromobilu má ekologický i ekonomický smysl. Dostupné financováníi může tato čísla ještě podpořit, je ale také potřeba zaměřit se na rozvoj potřebné infrastruktury,“ uvádí Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.
Problém s autem z druhé rukyDle výsledků průzkumu by respondenti s koupí použitého elektromobilu váhali. Spíše nebo zcela určitě by koupi ojetého elektromobilu odmítlo 73 procent dotázaných respondentů. I to může být pro zákazníky důvod, proč si nepořídit vůz na elektrický pohon - jeho cena může klesat rychleji než u ojetých vozidel se spalovacím motorem.
Zajímá nás váš názor, proto budeme rádi za váš hlas v anketě, abychom si mohli tvrzení společnosti ESSOX ověřit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?