Ačkoli si Češi nejčastěji pořizují automobily s benzinovým pohonem, v případě neomezeného rozpočtu by údajně téměř polovina oslovených dala přednost ekologičtější variantě a pořídila si buď elektromobil (20 %) nebo vůz s hybridním pohonem (25 %).
Motivem pro koupi elektromobilu či hybridu by pro dotázané byla především snaha ulehčit životnímu prostředí. Realita je však jiná: podle aktuálních statistik tvoří automobily na elektrický či hybridní pohon necelá dvě procenta registrací nových vozidel.
Připravenost českých zákazníků nakupovat elektromobily ověřila společnost ESSOX ve výzkumu agentury IPSOS. Mezi nejčastější bariéry rychlejšího rozšíření vozů s alternativním pohonem patří podle dotázaných respondentů vysoká pořizovací cena, nedostatečná síť dobíjecích stanic a omezený dojezd.
Za tři čtvrtletí letošního roku se prodalo v ČR 1 732 elektromobilů. „Budoucnost patří využití obnovitelných zdrojů energie. Automobilkám se postupně daří přesvědčovat spotřebitele, že koupě elektromobilu má ekologický i ekonomický smysl. Dostupné financováníi může tato čísla ještě podpořit, je ale také potřeba zaměřit se na rozvoj potřebné infrastruktury,“ uvádí Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.
Problém s autem z druhé rukyDle výsledků průzkumu by respondenti s koupí použitého elektromobilu váhali. Spíše nebo zcela určitě by koupi ojetého elektromobilu odmítlo 73 procent dotázaných respondentů. I to může být pro zákazníky důvod, proč si nepořídit vůz na elektrický pohon - jeho cena může klesat rychleji než u ojetých vozidel se spalovacím motorem.
Zajímá nás váš názor, proto budeme rádi za váš hlas v anketě, abychom si mohli tvrzení společnosti ESSOX ověřit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.