„Značka Volkswagen osobní vozy podesáté v řadě uzavřela rok s novým rekordem, který poprvé překročil šest milionů vozů dodaných během dvanácti měsíců.
To znamená, že jsme od roku 2004 dodávky zdvojnásobili,“ uvedl Christian Klingler, člen představenstva pro prodej a marketing koncernu Volkswagen Group a značky Volkswagen osobní vozy. Společnost předala zákazníkům od ledna do prosince 2014 přes 6,12* milionu vozů. V samotném prosinci to bylo 529 500 vozů (prosinec 2013: 542 300; -2,4%). „Očekáváme, že současné náročné tržní podmínky budou v roce 2015 pokračovat, ale věříme, že jsme s našimi novými produkty jako je Passat nebo mezinárodně chválený a mnohonásobně oceňovaný Golf dobře připraveni,“ dodal Klingler.
Za rok 2014 značka Volkswagen osobní vozy dodala na evropský trh 1,68 (1,64; +2,8 %) milionu vozů, z nichž 858 300 (811 800; +5,7 %) byly předány zákazníkům v západní Evropě (mimo Německo). Tuzemské prodeje na německém trhu se rovněž zvýšily - na 578 400 (560 100; +3,3 %) zákazníků, kteří si zakoupili nový model. Ve střední a východní Evropě dodal Volkswagen v průběhu dvanácti měsíců do prosince 244 700 osobních vozů (263 300; -7,1%). Zákazníkům v Rusku bylo předáno 128 100 (156 300;-18,0 %) jednotek.
V Severní Americe Volkswagen dodal 586 700 osobních vozů (622 300; -5,7 %) z toho 367 000 (407 700; -10,0 %) zákazníkům ve Spojených státech. Dodávky v Jižní Americe se od ledna do prosince snížily na 662 600 vozidel (804 300; -17,6%), z nichž 541 700 (623 800; -13,2 %) vozů bylo dodáno zákazníkům v Brazílii.
Oproti tomu, dodávky v asijsko-pacifické oblasti se od ledna do prosince 2014 zvýšily o výrazných 9,0 %, kdy značka předala tamním zákazníkům přes 2,97 (2,73) milionu vozů, z toho 2,76 (2,51; +10,0 %) milionu v Číně (včetně Hong Kongu).
*Dodávky za rok 2013 byly aktualizovány dle následujících statistik. Model Saveiro, který se prodával v Jižní Americe, byl zpětně zahrnut v dodávkách společnosti Volkswagen osobní vozy od 1. ledna 2013. V důsledku toho byly čistě matematicky dodávky společnosti za rok 2013 zpětně zvýšeny z 5,93 na 6,02 milionu vozů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?