Zatímco dříve se zloději specializovali hlavně na krádeže celých automobilů, které následně rozebrali a prodali na náhradní díly, v posledních letech se specializují přímo na krádeže hodnotných komponent ze zaparkovaných vozů, které poté mohou okamžitě a „bezpracně" zpeněžit. A seznam populárních úlovků z našich automobilů se k naší nelibosti bohužel stále rozšiřuje.
Ukrást dnes automobil a znemožnit jeho následné vypátrání je dnes podstatně těžší, než tomu bylo před lety. Řada zlodějů se proto přeorientovala „pouze" na krádeže těch nejžádanějších a nejdražších komponent, které lze snadno získat i ze zaparkovaných vozů a poté rychle zpeněžit.
Poměrně často si proto můžeme na různých fórech a sociálních sítích přečíst, jak někomu z auta zmizela kola, někomu katalyzátor a stále oblíbeným úlovkem bývají i xenonové světlomety. V zámoří se však mezi zloději dílů rozmohl nový trend, jak informoval New York Post. Krádeže zpětných zrcátek.
Zpětná zrcátka? Pro většinu z nás jen kousek plastu, skla a možná nějaký ten kabel vedoucí k blinkru nebo nastavení sklonu. Pro zloděje se však jedná o snadno dostupný zlatý důl. Ptáte se proč? Spolu s rozvojem inteligentních asistenčních systémů totiž automobilky začaly ukrývat do zrcátek stále více elektroniky, která má pomoci k vyšší bezpečnosti provozu.
Konkrétně se jedná třeba o kamery nebo senzory systémů hlídajících jízdu v pruhu, varujících před nechtěným vybočením z pruhu nebo o asistenty hlídání mrtvého úhlu. Bavíme se tak o poměrně sofistikované a tím pádem i drahé elektronice, která je umístěna na dost zranitelném místě.
To si musela uvědomit i partička zlodějů, která podle informací webu The Drive, jež se odkazuje na data policie z New Yorku, dvakrát zaútočila na luxusní vozy ve dvou čtvrtích New Yorku. Zloději se přitom soustředily hlavně na prémiové značky, jako Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Lexus nebo Audi.
Policisté odhadují, že na černém trhu by za každé zrcátko mohli zloději dostat cca 1 500 až 2 000 dolarů - tedy cca 34 500 až 69 000 Kč. Podle policistů se zatím jedná jen o ojedinělé případy, nicméně s rozvojem sofistikovaných bezpečnostních asistentů i v dostupnějších automobilech se dá čekat, že brzy tento typ zločinu dorazí i na starý kontinent.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.