Zatímco dříve se zloději specializovali hlavně na krádeže celých automobilů, které následně rozebrali a prodali na náhradní díly, v posledních letech se specializují přímo na krádeže hodnotných komponent ze zaparkovaných vozů, které poté mohou okamžitě a „bezpracně" zpeněžit. A seznam populárních úlovků z našich automobilů se k naší nelibosti bohužel stále rozšiřuje.
Ukrást dnes automobil a znemožnit jeho následné vypátrání je dnes podstatně těžší, než tomu bylo před lety. Řada zlodějů se proto přeorientovala „pouze" na krádeže těch nejžádanějších a nejdražších komponent, které lze snadno získat i ze zaparkovaných vozů a poté rychle zpeněžit.
Poměrně často si proto můžeme na různých fórech a sociálních sítích přečíst, jak někomu z auta zmizela kola, někomu katalyzátor a stále oblíbeným úlovkem bývají i xenonové světlomety. V zámoří se však mezi zloději dílů rozmohl nový trend, jak informoval New York Post. Krádeže zpětných zrcátek.
Zpětná zrcátka? Pro většinu z nás jen kousek plastu, skla a možná nějaký ten kabel vedoucí k blinkru nebo nastavení sklonu. Pro zloděje se však jedná o snadno dostupný zlatý důl. Ptáte se proč? Spolu s rozvojem inteligentních asistenčních systémů totiž automobilky začaly ukrývat do zrcátek stále více elektroniky, která má pomoci k vyšší bezpečnosti provozu.
Konkrétně se jedná třeba o kamery nebo senzory systémů hlídajících jízdu v pruhu, varujících před nechtěným vybočením z pruhu nebo o asistenty hlídání mrtvého úhlu. Bavíme se tak o poměrně sofistikované a tím pádem i drahé elektronice, která je umístěna na dost zranitelném místě.
To si musela uvědomit i partička zlodějů, která podle informací webu The Drive, jež se odkazuje na data policie z New Yorku, dvakrát zaútočila na luxusní vozy ve dvou čtvrtích New Yorku. Zloději se přitom soustředily hlavně na prémiové značky, jako Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Lexus nebo Audi.
Policisté odhadují, že na černém trhu by za každé zrcátko mohli zloději dostat cca 1 500 až 2 000 dolarů - tedy cca 34 500 až 69 000 Kč. Podle policistů se zatím jedná jen o ojedinělé případy, nicméně s rozvojem sofistikovaných bezpečnostních asistentů i v dostupnějších automobilech se dá čekat, že brzy tento typ zločinu dorazí i na starý kontinent.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?