Automobilka Toyota si před cca týdnem nechala patentovat nový systém, který by měl být schopen automaticky provonět váš vůz vaším oblíbeným parfémem. Při podrobnějším pročítání patentového zápisu se však zjistilo, že tento systém může být použit i jako zbraň proti zlodějům automobilů.
Jak upozornil server CNET, Toyota si nechala 7. března patentovat nový systém „Vehicle Fragrance Dispenser," který by měl učinit cestování automobilem opět o něco pohodlnější. Systém totiž dokáže automaticky rozeznat řidiče vozu (zřejmě podle telefonu) a následně přizpůsobí vůni interiéru jeho požadavkům. Po zastavení pak vůz opět vyvětrá a připraví pro dalšího řidiče.
Podobné systémy, ačkoliv tedy ne tak komplexní, známe i od jiných automobilek, ovšem žádná se nerozhodla využít svůj systém i jako zbraň proti zlodějům aut. Systém uvolňování vůní má totiž podle patentu Toyoty spolupracovat s několika dalšími bezpečnostními systémy, včetně zámku dveří nebo imobilizéru.
Pokud by tedy řídící jednotka zjistila, že se do auta dostal někdo bez klíčů a pokouší se obejít imobilizér, mohl by se interiér vozu začít rychle plnit slzným plynem. A to už by mohlo odradit i ty nejodhodlanější zloděje, nemyslíte?
Ovšem každá mince má dvě strany a v tomto případě by mohla nádržka se slzným plynem, která je neustále napojena na ventilaci, napáchat více škod než užitku. Ačkoliv je Toyota pověstná svou spolehlivostí, elektronika se prostě může zbláznit kdykoliv a kdekoliv. Navíc existuje i riziko, že by se nádržka s plynem mohla poškodit během dopravní nehody. Zraněný člověk by pak čekal zaklíněný ve voze a přitom inhaloval podivnou směs parfémů a slzného plynu.
Dá se tedy předpokládat, že pokud se něco z tohoto patentu dostane i do produkčních vozů, nádržka se slzným plynem to nebude. Samotná myšlenka uvolňování parfémů v závislosti na uživateli vozidla se nám však rozhodně líbí.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.