Automobilka Toyota si před cca týdnem nechala patentovat nový systém, který by měl být schopen automaticky provonět váš vůz vaším oblíbeným parfémem. Při podrobnějším pročítání patentového zápisu se však zjistilo, že tento systém může být použit i jako zbraň proti zlodějům automobilů.
Jak upozornil server CNET, Toyota si nechala 7. března patentovat nový systém „Vehicle Fragrance Dispenser," který by měl učinit cestování automobilem opět o něco pohodlnější. Systém totiž dokáže automaticky rozeznat řidiče vozu (zřejmě podle telefonu) a následně přizpůsobí vůni interiéru jeho požadavkům. Po zastavení pak vůz opět vyvětrá a připraví pro dalšího řidiče.
Podobné systémy, ačkoliv tedy ne tak komplexní, známe i od jiných automobilek, ovšem žádná se nerozhodla využít svůj systém i jako zbraň proti zlodějům aut. Systém uvolňování vůní má totiž podle patentu Toyoty spolupracovat s několika dalšími bezpečnostními systémy, včetně zámku dveří nebo imobilizéru.
Pokud by tedy řídící jednotka zjistila, že se do auta dostal někdo bez klíčů a pokouší se obejít imobilizér, mohl by se interiér vozu začít rychle plnit slzným plynem. A to už by mohlo odradit i ty nejodhodlanější zloděje, nemyslíte?
Ovšem každá mince má dvě strany a v tomto případě by mohla nádržka se slzným plynem, která je neustále napojena na ventilaci, napáchat více škod než užitku. Ačkoliv je Toyota pověstná svou spolehlivostí, elektronika se prostě může zbláznit kdykoliv a kdekoliv. Navíc existuje i riziko, že by se nádržka s plynem mohla poškodit během dopravní nehody. Zraněný člověk by pak čekal zaklíněný ve voze a přitom inhaloval podivnou směs parfémů a slzného plynu.
Dá se tedy předpokládat, že pokud se něco z tohoto patentu dostane i do produkčních vozů, nádržka se slzným plynem to nebude. Samotná myšlenka uvolňování parfémů v závislosti na uživateli vozidla se nám však rozhodně líbí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?