Automobilka Toyota si před cca týdnem nechala patentovat nový systém, který by měl být schopen automaticky provonět váš vůz vaším oblíbeným parfémem. Při podrobnějším pročítání patentového zápisu se však zjistilo, že tento systém může být použit i jako zbraň proti zlodějům automobilů.
Jak upozornil server CNET, Toyota si nechala 7. března patentovat nový systém „Vehicle Fragrance Dispenser," který by měl učinit cestování automobilem opět o něco pohodlnější. Systém totiž dokáže automaticky rozeznat řidiče vozu (zřejmě podle telefonu) a následně přizpůsobí vůni interiéru jeho požadavkům. Po zastavení pak vůz opět vyvětrá a připraví pro dalšího řidiče.
Podobné systémy, ačkoliv tedy ne tak komplexní, známe i od jiných automobilek, ovšem žádná se nerozhodla využít svůj systém i jako zbraň proti zlodějům aut. Systém uvolňování vůní má totiž podle patentu Toyoty spolupracovat s několika dalšími bezpečnostními systémy, včetně zámku dveří nebo imobilizéru.
Pokud by tedy řídící jednotka zjistila, že se do auta dostal někdo bez klíčů a pokouší se obejít imobilizér, mohl by se interiér vozu začít rychle plnit slzným plynem. A to už by mohlo odradit i ty nejodhodlanější zloděje, nemyslíte?
Ovšem každá mince má dvě strany a v tomto případě by mohla nádržka se slzným plynem, která je neustále napojena na ventilaci, napáchat více škod než užitku. Ačkoliv je Toyota pověstná svou spolehlivostí, elektronika se prostě může zbláznit kdykoliv a kdekoliv. Navíc existuje i riziko, že by se nádržka s plynem mohla poškodit během dopravní nehody. Zraněný člověk by pak čekal zaklíněný ve voze a přitom inhaloval podivnou směs parfémů a slzného plynu.
Dá se tedy předpokládat, že pokud se něco z tohoto patentu dostane i do produkčních vozů, nádržka se slzným plynem to nebude. Samotná myšlenka uvolňování parfémů v závislosti na uživateli vozidla se nám však rozhodně líbí.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?