Lada s 2.7 litrovým řadovým osmiválcem? Ruský experiment dostal radiátor místo chladiče

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. února 2019, 11:19 Google+

Když se řekne osmiválec, většina z nás si nejspíš představí poctivou V8 pod kapotou americké klasiky. Známý ruský youtuber Vlad z kanálu Garage 54 se však rozhodl tento stereotyp poněkud narušit. Usmyslel si totiž, že motor s osmi válci nadělí i staré Ladě. Nečekejte však klasickou koncepci válců uspořádaných do V - Vlad totiž spojil dva standardní čtyřválce a vytvořil tak zřejmě první Ladu s řadovým osmiválcem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spojením dvou motorů dostala Lada 2.7 litrový řadový osmiválec (YouTube/Garage 54 ENG)

Spojením dvou motorů dostala Lada 2.7 litrový řadový osmiválec (YouTube/Garage 54 ENG) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

U ruského YouTube kanálu Garage 54 jsme na bláznivé experimenty celkem zvyklí, v poslední době se však Vlad a jeho kolegové překonávají. Po pojízdném srubu se totiž pochlubili Ladou Niva s funkčním pohonem 6x6 a nyní přichází i klasický Žigulík poháněný řadovým osmiválcem.

Podobně jako předchozí zmíněné experimenty, ani tento se nepodařilo vměstnat do jednoho dílu. A tak zatímco v tom minulém je možné vidět technickou realizaci, včetně vytváření speciálního rámu a spojování dvou standardních čtyřválců, nyní už můžeme sledovat dolaďování celé stavby a první testovací jízdy.

Ještě předtím však bylo potřeba synchronizovat karburátory a vymyslet dostatečně účinné chlazení. Na rozdíl od běžných motorů V8 je totiž potřeba chladit dva nezávislé motory, což vyžaduje pořádný chladič. A protože Vlad je proslulý svými improvizacemi, použil místo klasického chladiče obyčejný domácí radiátor.

Po vyladění veškerých detailů v motorovém prostoru, včetně zajímavého lakování, přišel čas na první testovací jízdu. Cílem bylo vylepšit již dříve naměřené časy akcelerace z 0 na 60 km/h, ovšem v klasickém srovnání bránilo počasí. Zatímco časy akcelerace se standardní Ladou byly změřeny na suchém asfaltu, v době dokončení první verze už venku panovala tradiční ruská zima.

Vlad a jeho kolegové se však nenechali zastavit a ve své dílně objevili staré podomácku vyrobené pneumatiky s hřeby, které by měly vozu poskytnout adekvátní trakci. Ještě před jejich instalací však bylo potřeba převařit jejich středy a upravit podběhy Lady tak, aby hřeby nedrhly. Jak se ovšem později ukázalo, ani výrazně ohnuté lemy blatníků nakonec nestačily.

Dost už ale o technice a přípravách, vzhůru k prvním testovacím jízdám. Ty se odehrávaly na zasněžené cestě mimo běžný provoz, aby nedošlo k ohrožení ostatních motoristů. Během prvních jízd se ukázalo, že motor je v nízkých otáčkách celkem mrtvý a chybí mu točivý moment. Po překonání 2.5 tisíce otáček však motor ožije a pořádně řidiče zatlačí do sedačky.

zdroj: youtube.com

Trakce vozu na sněhu však není kdovíjak oslnivá a tak byly všechny testovací jízdy poměrně děsivé. Největší hrůza v očích testovacích jezdců však byla vidět ve chvíli, kdy se ukázalo, že Lada moc dobře nebrzdí. Během testů se také ukázalo pár drobných vad - například během prvních jízd běžel motor kvůli chybějícímu kontaktu jen na sedm válců. Během poslední jízdy zase nevydržel komponent chladící soustavy a z radiátoru se vyvalila pára.

Celkově však byli oba jezdci z vozu až příjemně překvapeni. Původní obavy, zda poněkud humpolácké propojení motorů vydrží, se totiž ukázaly být neopodstatněné. Motor se navíc projevoval velice zajímavě, na sešlápnutí plynového pedálu reagoval rychle a dokázal podat slušný výkon i bez jemného ladění.

Zpátky ale k původním cílům a statistikám. Zatímco Lada s originálním motorem zvládla akceleraci z 0 na 60 km/h za 6.5 sekundy, varianta s osmi válci to zvládala už za rovných 6 sekund. Přenos výkonu na podklad byl přitom značně limitován a minimálně celou první sekundu hrabala kola naprázdno. 

zdroj: youtube.com

Další díl mapující tento působivý projekt by však měl přinést další technické úpravy a hlavně test vozu na místě, kde bude trakce výrazně lepší. A protože zima v Rusku ještě nějakou chvíli neskončí, pravděpodobně se Garage 54 vydá na nějakou dostatečně promrzlou plochu, která udrží jejich Ladu a současně nabídne pneumatikám s hřeby dostatečný prostor k „zakousnutí se" do podkladu. 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Lada s 2.7 litrovým řadovým osmiválcem? Ruský experiment dostal radiátor místo chladiče

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota GT86 a Supra bok po boku

Budoucnost sportovních modelů Toyota: MR2 s výkonem 1000 koní, nástupce GT86

Automatická převodovka

Manuální převodovce zvoní umíráček, budoucnost patří automatu

Tesla Model 3

Servisní peklo Tesly - kritika modelu 3 roste

Škoda Kamiq

NADUPANÁ Škoda Scala a Škoda Kamiq? Tohle zvládnete sami

Auta na náplavce 2019: Hyundai Nexo

Auta na náplavce 2019: Premiéra Hyundai...

Péče o vůz nemusí být drahá záležitost

5 tipů jak úspěšně a téměř ZDARMA pečovat o váš vůz

Kia XCeed

NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

Škodu Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

Škoda Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

Tesla Roadster ve vesmíru

Tesla Roadster se Starmanem poprvé obletěl Slunce!

Volkswagen up!

Malé vozy brzy zmizí z trhu. Mohou je nové technologie zachránit?

reklama

Doporučujeme

Společnost CX Racing už připravuje konverzní sadu pro instalaci ikonického motoru 2JZ-GTE pod kapotu nové generace modelu Supra (Facebook/CX Racing)

Nová Toyota Supra může dostat ikonický motor 2JZ, fanoušci už připravují…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NADUPANÁ Škoda Scala a Škoda Kamiq? Tohle zvládnete sami

  2. NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

  3. Škoda Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

  4. Nové elektromobily ŠKODA! Výroba bude jako ze SCI-FI

  5. 5 tipů jak úspěšně a téměř ZDARMA pečovat o váš vůz

  6. Statistika ukázala, jaká auta kupují Češi nejraději

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud