Vášeň a láska k automobilům se u mnoha z nás začínala projevovat ještě dlouho předtím, než jsme vůbec dostali do rukou řidičské průkazy. V takovém věku je však člověk odkázán nanejvýš na návštěvy autosalonů, čtení zajímavostí a prohlížení fotek. České centrum bezpečné jízdy Libros se však rozhodlo nabídnout nezletilým nadšencům ještě jednu možnost.
Centrum bezpečné jízdy Libros, sídlící v Ostravě, využívají ke školení kromě soukromých společností i různé státní složky. Na jejich YouTube profilu tak lze spatřit například driftování s hasičskými cisternami, nebo jízdu armádních Tatrovek po náročné terénní trati.
Kromě toho se však společnost zabývá i nabídkou různých zážitkových akcí, od škol smyku, přes svezení různými zajímavými vozy až po možnost vyzkoušet si rozsáhlý terénní polygon ve vlastním voze. Na první pohled tedy nic neobvyklého, tedy dokud nenarazíte na kurzy tzv. I-Legální autoškoly.
Na 30 minutový kurz I-Legální autoškoly lze totiž pohlížet ze dvou úhlů. Tím prvním je klasická zážitková akce, kterou můžete někomu nadělit za vysvědčení či k narozeninám. Z druhého úhlu se však může jednat o zajímavý vzdělávací program, který může vést k vyšší zodpovědnosti ale i kvalitě řidičů na českých silnicích.
Kurz má sice pouze 30 minut, v jeho průběhu však instruktor zhodnotí zkušenosti i možnosti každého dítěte a následně se jim věnuje. Snadno tak u vašeho potomka můžete najít i talent, o kterém jste možná vůbec nevěděli. A můžete ho tak začít rozvíjet.
V opačném případě je to možnost, jak dopřát nezletilému alespoň nějaké základy od profesionála, díky kterým půjde do autoškoly jistější a nebude se muset zbytečně stresovat z prvních rozjezdů pod dohledem cizího člověka.
Někteří lidé budou samozřejmě namítat, že posadit dítě za volant v nízkém věku může vést k jeho pokušení „jít se svévolně projet autem rodičů," ovšem tyto události se bohužel děly i předtím a zřejmě i dít budou. Ostatně i podle zástupců Libros se v tomto případě jedná zejména o výchovu a povahu. „Dětem a mladým se věnujeme už roky a nikdy se nic takového nestalo," jak nám sdělil přímo zástupce centra Libros.
A následně dodal „Na cestách je stále více a více aut, stále více nezkušených řidičů a spousta nehod. A toto chceme změnit." A takový přístup si podle nás rozhodně zaslouží palec nahoru. Snad jen škoda, že to pro řadu zájemců bude do Ostravy na celodenní výlet.
A jaký názor máte na I-Legální autoškolu vy? Přijde vám jako dobrý nápad, zvažovali byste ji pro své potomky či známé? Nebo se podle vás jedná o nerozumný nápad. Napište nám do komentářů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?