Vášeň a láska k automobilům se u mnoha z nás začínala projevovat ještě dlouho předtím, než jsme vůbec dostali do rukou řidičské průkazy. V takovém věku je však člověk odkázán nanejvýš na návštěvy autosalonů, čtení zajímavostí a prohlížení fotek. České centrum bezpečné jízdy Libros se však rozhodlo nabídnout nezletilým nadšencům ještě jednu možnost.
Centrum bezpečné jízdy Libros, sídlící v Ostravě, využívají ke školení kromě soukromých společností i různé státní složky. Na jejich YouTube profilu tak lze spatřit například driftování s hasičskými cisternami, nebo jízdu armádních Tatrovek po náročné terénní trati.
Kromě toho se však společnost zabývá i nabídkou různých zážitkových akcí, od škol smyku, přes svezení různými zajímavými vozy až po možnost vyzkoušet si rozsáhlý terénní polygon ve vlastním voze. Na první pohled tedy nic neobvyklého, tedy dokud nenarazíte na kurzy tzv. I-Legální autoškoly.
Na 30 minutový kurz I-Legální autoškoly lze totiž pohlížet ze dvou úhlů. Tím prvním je klasická zážitková akce, kterou můžete někomu nadělit za vysvědčení či k narozeninám. Z druhého úhlu se však může jednat o zajímavý vzdělávací program, který může vést k vyšší zodpovědnosti ale i kvalitě řidičů na českých silnicích.
Kurz má sice pouze 30 minut, v jeho průběhu však instruktor zhodnotí zkušenosti i možnosti každého dítěte a následně se jim věnuje. Snadno tak u vašeho potomka můžete najít i talent, o kterém jste možná vůbec nevěděli. A můžete ho tak začít rozvíjet.
V opačném případě je to možnost, jak dopřát nezletilému alespoň nějaké základy od profesionála, díky kterým půjde do autoškoly jistější a nebude se muset zbytečně stresovat z prvních rozjezdů pod dohledem cizího člověka.
Někteří lidé budou samozřejmě namítat, že posadit dítě za volant v nízkém věku může vést k jeho pokušení „jít se svévolně projet autem rodičů," ovšem tyto události se bohužel děly i předtím a zřejmě i dít budou. Ostatně i podle zástupců Libros se v tomto případě jedná zejména o výchovu a povahu. „Dětem a mladým se věnujeme už roky a nikdy se nic takového nestalo," jak nám sdělil přímo zástupce centra Libros.
A následně dodal „Na cestách je stále více a více aut, stále více nezkušených řidičů a spousta nehod. A toto chceme změnit." A takový přístup si podle nás rozhodně zaslouží palec nahoru. Snad jen škoda, že to pro řadu zájemců bude do Ostravy na celodenní výlet.
A jaký názor máte na I-Legální autoškolu vy? Přijde vám jako dobrý nápad, zvažovali byste ji pro své potomky či známé? Nebo se podle vás jedná o nerozumný nápad. Napište nám do komentářů.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.