Vášeň a láska k automobilům se u mnoha z nás začínala projevovat ještě dlouho předtím, než jsme vůbec dostali do rukou řidičské průkazy. V takovém věku je však člověk odkázán nanejvýš na návštěvy autosalonů, čtení zajímavostí a prohlížení fotek. České centrum bezpečné jízdy Libros se však rozhodlo nabídnout nezletilým nadšencům ještě jednu možnost.
Centrum bezpečné jízdy Libros, sídlící v Ostravě, využívají ke školení kromě soukromých společností i různé státní složky. Na jejich YouTube profilu tak lze spatřit například driftování s hasičskými cisternami, nebo jízdu armádních Tatrovek po náročné terénní trati.
Kromě toho se však společnost zabývá i nabídkou různých zážitkových akcí, od škol smyku, přes svezení různými zajímavými vozy až po možnost vyzkoušet si rozsáhlý terénní polygon ve vlastním voze. Na první pohled tedy nic neobvyklého, tedy dokud nenarazíte na kurzy tzv. I-Legální autoškoly.
Na 30 minutový kurz I-Legální autoškoly lze totiž pohlížet ze dvou úhlů. Tím prvním je klasická zážitková akce, kterou můžete někomu nadělit za vysvědčení či k narozeninám. Z druhého úhlu se však může jednat o zajímavý vzdělávací program, který může vést k vyšší zodpovědnosti ale i kvalitě řidičů na českých silnicích.
Kurz má sice pouze 30 minut, v jeho průběhu však instruktor zhodnotí zkušenosti i možnosti každého dítěte a následně se jim věnuje. Snadno tak u vašeho potomka můžete najít i talent, o kterém jste možná vůbec nevěděli. A můžete ho tak začít rozvíjet.
V opačném případě je to možnost, jak dopřát nezletilému alespoň nějaké základy od profesionála, díky kterým půjde do autoškoly jistější a nebude se muset zbytečně stresovat z prvních rozjezdů pod dohledem cizího člověka.
Někteří lidé budou samozřejmě namítat, že posadit dítě za volant v nízkém věku může vést k jeho pokušení „jít se svévolně projet autem rodičů," ovšem tyto události se bohužel děly i předtím a zřejmě i dít budou. Ostatně i podle zástupců Libros se v tomto případě jedná zejména o výchovu a povahu. „Dětem a mladým se věnujeme už roky a nikdy se nic takového nestalo," jak nám sdělil přímo zástupce centra Libros.
A následně dodal „Na cestách je stále více a více aut, stále více nezkušených řidičů a spousta nehod. A toto chceme změnit." A takový přístup si podle nás rozhodně zaslouží palec nahoru. Snad jen škoda, že to pro řadu zájemců bude do Ostravy na celodenní výlet.
A jaký názor máte na I-Legální autoškolu vy? Přijde vám jako dobrý nápad, zvažovali byste ji pro své potomky či známé? Nebo se podle vás jedná o nerozumný nápad. Napište nám do komentářů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.