Vášeň a láska k automobilům se u mnoha z nás začínala projevovat ještě dlouho předtím, než jsme vůbec dostali do rukou řidičské průkazy. V takovém věku je však člověk odkázán nanejvýš na návštěvy autosalonů, čtení zajímavostí a prohlížení fotek. České centrum bezpečné jízdy Libros se však rozhodlo nabídnout nezletilým nadšencům ještě jednu možnost.
Centrum bezpečné jízdy Libros, sídlící v Ostravě, využívají ke školení kromě soukromých společností i různé státní složky. Na jejich YouTube profilu tak lze spatřit například driftování s hasičskými cisternami, nebo jízdu armádních Tatrovek po náročné terénní trati.
Kromě toho se však společnost zabývá i nabídkou různých zážitkových akcí, od škol smyku, přes svezení různými zajímavými vozy až po možnost vyzkoušet si rozsáhlý terénní polygon ve vlastním voze. Na první pohled tedy nic neobvyklého, tedy dokud nenarazíte na kurzy tzv. I-Legální autoškoly.
Na 30 minutový kurz I-Legální autoškoly lze totiž pohlížet ze dvou úhlů. Tím prvním je klasická zážitková akce, kterou můžete někomu nadělit za vysvědčení či k narozeninám. Z druhého úhlu se však může jednat o zajímavý vzdělávací program, který může vést k vyšší zodpovědnosti ale i kvalitě řidičů na českých silnicích.
Kurz má sice pouze 30 minut, v jeho průběhu však instruktor zhodnotí zkušenosti i možnosti každého dítěte a následně se jim věnuje. Snadno tak u vašeho potomka můžete najít i talent, o kterém jste možná vůbec nevěděli. A můžete ho tak začít rozvíjet.
V opačném případě je to možnost, jak dopřát nezletilému alespoň nějaké základy od profesionála, díky kterým půjde do autoškoly jistější a nebude se muset zbytečně stresovat z prvních rozjezdů pod dohledem cizího člověka.
Někteří lidé budou samozřejmě namítat, že posadit dítě za volant v nízkém věku může vést k jeho pokušení „jít se svévolně projet autem rodičů," ovšem tyto události se bohužel děly i předtím a zřejmě i dít budou. Ostatně i podle zástupců Libros se v tomto případě jedná zejména o výchovu a povahu. „Dětem a mladým se věnujeme už roky a nikdy se nic takového nestalo," jak nám sdělil přímo zástupce centra Libros.
A následně dodal „Na cestách je stále více a více aut, stále více nezkušených řidičů a spousta nehod. A toto chceme změnit." A takový přístup si podle nás rozhodně zaslouží palec nahoru. Snad jen škoda, že to pro řadu zájemců bude do Ostravy na celodenní výlet.
A jaký názor máte na I-Legální autoškolu vy? Přijde vám jako dobrý nápad, zvažovali byste ji pro své potomky či známé? Nebo se podle vás jedná o nerozumný nápad. Napište nám do komentářů.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?