Vášeň a láska k automobilům se u mnoha z nás začínala projevovat ještě dlouho předtím, než jsme vůbec dostali do rukou řidičské průkazy. V takovém věku je však člověk odkázán nanejvýš na návštěvy autosalonů, čtení zajímavostí a prohlížení fotek. České centrum bezpečné jízdy Libros se však rozhodlo nabídnout nezletilým nadšencům ještě jednu možnost.
Centrum bezpečné jízdy Libros, sídlící v Ostravě, využívají ke školení kromě soukromých společností i různé státní složky. Na jejich YouTube profilu tak lze spatřit například driftování s hasičskými cisternami, nebo jízdu armádních Tatrovek po náročné terénní trati.
Kromě toho se však společnost zabývá i nabídkou různých zážitkových akcí, od škol smyku, přes svezení různými zajímavými vozy až po možnost vyzkoušet si rozsáhlý terénní polygon ve vlastním voze. Na první pohled tedy nic neobvyklého, tedy dokud nenarazíte na kurzy tzv. I-Legální autoškoly.
Na 30 minutový kurz I-Legální autoškoly lze totiž pohlížet ze dvou úhlů. Tím prvním je klasická zážitková akce, kterou můžete někomu nadělit za vysvědčení či k narozeninám. Z druhého úhlu se však může jednat o zajímavý vzdělávací program, který může vést k vyšší zodpovědnosti ale i kvalitě řidičů na českých silnicích.
Kurz má sice pouze 30 minut, v jeho průběhu však instruktor zhodnotí zkušenosti i možnosti každého dítěte a následně se jim věnuje. Snadno tak u vašeho potomka můžete najít i talent, o kterém jste možná vůbec nevěděli. A můžete ho tak začít rozvíjet.
V opačném případě je to možnost, jak dopřát nezletilému alespoň nějaké základy od profesionála, díky kterým půjde do autoškoly jistější a nebude se muset zbytečně stresovat z prvních rozjezdů pod dohledem cizího člověka.
Někteří lidé budou samozřejmě namítat, že posadit dítě za volant v nízkém věku může vést k jeho pokušení „jít se svévolně projet autem rodičů," ovšem tyto události se bohužel děly i předtím a zřejmě i dít budou. Ostatně i podle zástupců Libros se v tomto případě jedná zejména o výchovu a povahu. „Dětem a mladým se věnujeme už roky a nikdy se nic takového nestalo," jak nám sdělil přímo zástupce centra Libros.
A následně dodal „Na cestách je stále více a více aut, stále více nezkušených řidičů a spousta nehod. A toto chceme změnit." A takový přístup si podle nás rozhodně zaslouží palec nahoru. Snad jen škoda, že to pro řadu zájemců bude do Ostravy na celodenní výlet.
A jaký názor máte na I-Legální autoškolu vy? Přijde vám jako dobrý nápad, zvažovali byste ji pro své potomky či známé? Nebo se podle vás jedná o nerozumný nápad. Napište nám do komentářů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.