Zřejmě jako reakce na blížící se největší světový veletrh spotřební elektroniky (CES) v Las Vegas Toyota představila dva koncepty interiéru pro svá budoucí autonomní vozidla. Oba koncepty jsou nabité technologiemi, na které se těšíme. Pojďme si je tedy blíže představit.
První koncept Toyoty nese označení ACES (Active Comfort Engagin Space, neboli prostor s aktivním komfortem) a je navržen pro použití v autonomních vozidlech úrovně 4. Automobil má tedy stále ještě volant, aby bylo možné do řízení zasahovat v případě náročnějších provozních podmínek, jakou jsou například sníh a led. Volantem však tradiční uspořádání interiéru končí. Přístrojový štít i celá palubní deska vypadá více než futuristicky, nemluvě o "plovoucích" ovladačích předních sedadel, které se nacházejí před loketní opěrkou.
Aniž bychom znali detailní informace, jedním ze systémů, které koncept obsahuje, je "physique and posture detection system". Tento systém využívá kamery a senzory v sedadlech, díky kterým sedadlo automaticky nastaví bezpečnou a komfortní polohu. Sedadla vybavená tímto systémem mají navíc osobní klimatizační systém, který monitoruje teplotu každého pasažéra samostatně a je tedy schopen ohřát či ochladit jednotlivce nebo okolí, podle požadavku cestujících.
Systém ACES však nekončí pouze u osobní klimatizace, ale dokáže monitorovat dokonce aktuální náladu, kterou je schopen rozeznat z vašeho hlasu i senzorů v sedadle. Podle toho je systém schopen vás uklidnit různými kombinacemi ambientního osvětlení, masážních funkcí a hudby, pokud má pocit, že jste ve stresu. Přitom vás však bude stále udržovat vzhůru, protože úroveň autonomního řízení 4 stále počítá s tím, že řidič bude v určitých situacích zasahovat do řízení. No řekněte, nezní to skvěle? My se na tuhle hudbu budoucnosti rozhodně těšíme!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.