Zřejmě jako reakce na blížící se největší světový veletrh spotřební elektroniky (CES) v Las Vegas Toyota představila dva koncepty interiéru pro svá budoucí autonomní vozidla. Oba koncepty jsou nabité technologiemi, na které se těšíme. Pojďme si je tedy blíže představit.
První koncept Toyoty nese označení ACES (Active Comfort Engagin Space, neboli prostor s aktivním komfortem) a je navržen pro použití v autonomních vozidlech úrovně 4. Automobil má tedy stále ještě volant, aby bylo možné do řízení zasahovat v případě náročnějších provozních podmínek, jakou jsou například sníh a led. Volantem však tradiční uspořádání interiéru končí. Přístrojový štít i celá palubní deska vypadá více než futuristicky, nemluvě o "plovoucích" ovladačích předních sedadel, které se nacházejí před loketní opěrkou.
Aniž bychom znali detailní informace, jedním ze systémů, které koncept obsahuje, je "physique and posture detection system". Tento systém využívá kamery a senzory v sedadlech, díky kterým sedadlo automaticky nastaví bezpečnou a komfortní polohu. Sedadla vybavená tímto systémem mají navíc osobní klimatizační systém, který monitoruje teplotu každého pasažéra samostatně a je tedy schopen ohřát či ochladit jednotlivce nebo okolí, podle požadavku cestujících.
Systém ACES však nekončí pouze u osobní klimatizace, ale dokáže monitorovat dokonce aktuální náladu, kterou je schopen rozeznat z vašeho hlasu i senzorů v sedadle. Podle toho je systém schopen vás uklidnit různými kombinacemi ambientního osvětlení, masážních funkcí a hudby, pokud má pocit, že jste ve stresu. Přitom vás však bude stále udržovat vzhůru, protože úroveň autonomního řízení 4 stále počítá s tím, že řidič bude v určitých situacích zasahovat do řízení. No řekněte, nezní to skvěle? My se na tuhle hudbu budoucnosti rozhodně těšíme!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.