Zřejmě jako reakce na blížící se největší světový veletrh spotřební elektroniky (CES) v Las Vegas Toyota představila dva koncepty interiéru pro svá budoucí autonomní vozidla. Oba koncepty jsou nabité technologiemi, na které se těšíme. Pojďme si je tedy blíže představit.
První koncept Toyoty nese označení ACES (Active Comfort Engagin Space, neboli prostor s aktivním komfortem) a je navržen pro použití v autonomních vozidlech úrovně 4. Automobil má tedy stále ještě volant, aby bylo možné do řízení zasahovat v případě náročnějších provozních podmínek, jakou jsou například sníh a led. Volantem však tradiční uspořádání interiéru končí. Přístrojový štít i celá palubní deska vypadá více než futuristicky, nemluvě o "plovoucích" ovladačích předních sedadel, které se nacházejí před loketní opěrkou.
Aniž bychom znali detailní informace, jedním ze systémů, které koncept obsahuje, je "physique and posture detection system". Tento systém využívá kamery a senzory v sedadlech, díky kterým sedadlo automaticky nastaví bezpečnou a komfortní polohu. Sedadla vybavená tímto systémem mají navíc osobní klimatizační systém, který monitoruje teplotu každého pasažéra samostatně a je tedy schopen ohřát či ochladit jednotlivce nebo okolí, podle požadavku cestujících.
Systém ACES však nekončí pouze u osobní klimatizace, ale dokáže monitorovat dokonce aktuální náladu, kterou je schopen rozeznat z vašeho hlasu i senzorů v sedadle. Podle toho je systém schopen vás uklidnit různými kombinacemi ambientního osvětlení, masážních funkcí a hudby, pokud má pocit, že jste ve stresu. Přitom vás však bude stále udržovat vzhůru, protože úroveň autonomního řízení 4 stále počítá s tím, že řidič bude v určitých situacích zasahovat do řízení. No řekněte, nezní to skvěle? My se na tuhle hudbu budoucnosti rozhodně těšíme!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.