Posledním pokusem mladoboleslavské automobilky o ostrý hatchback byla Škoda Fabia druhé generace s označením RS, která se však nestala příliš úspěšným modelem a tak její nástupce ostrou variantu vůbec nedostal. Nová Škoda Scala by však díky svým parametrům mohla nabízet právě tu ideální kombinaci praktičnosti, ostrého vzhledu a rychlosti, jakou zákazníci na trhu s hothatchy očekávají.
Škoda Fabia druhé generace s označením RS vypadala na první pohled velice zajímavě, mnoho potencionálních kupců však odradila absence manuální převodovky, časem se objevily problémy s jejím dvakrát přeplňovaným motorem 1.4 TSI a pro spoustu zákazníku bylo jednoduše logičtější si připlatit za ostrou Octavii, která nabízela vyšší výkon i více prostoru.
Nová Scala, která v nabídce mladoboleslavské automobilky nahrazuje Rapida, by však mohla být svým způsobem dokonalým kandidátem na ostrý hatch. Její ostře řezané rysy přináší více emocí, její kombinuje moderní techniku a technologie a uvnitř je více prostoru, než v potenciálně konkurenčním Golfu GTI.
Škoa by si navíc z koncernu mohla vypůjčit některý z povedených motorů, které se již nyní objevují pod kapotami ostrých modelů. Připomeňme si navíc, že Scala se vůbec poprvé objevila jako koncept pojmenovaný Vision RS - tedy sportovní vůz.
Od té doby je sice ticho po pěšině a o ostré variantě Scaly s označením RS se příliš nepočítá, přesto si grafický designér Aksyonov Nikita usmyslel, že by nebylo marné ji stvořit alespoň v digitální podobě. A svůj výtvor následně vystavil na serveru Behance.net.
Základem konceptu je Scala, která však dostala řadu sportovních prvků, pro které našel Nikita inspiraci u jiných modelů mladoboleslavské automobilky, jako je například Kodiaq či Karoq. Sportovnost konceptu pak ještě podtrhují černé pruhy na kapotě a bocích, ve kterých vidíme logo RS.
Je otázkou, jaké motory by se mohly pod kapotou Scaly RS objevit. Koncept RS byl původně oznámen s 1.5 litrovým turbo-motorem, který by měl být kombinován s elektromotorem. Výsledkem této hybridní kombinace mělo být 245 koní a přívětivá čísla emisí i spotřeby. zkrátka ideální hothatch pro budoucí Evropu, jejíž silnice pomalu sešněrují úředníci z EU.
Podstatně zajímavější jednotku by však mohlo být benzínové 2.0 TSI, které již využívá řada automobilek z koncernu, větně Škody.Pokud by byla Scala RS naladěna například na 220 koní, skvěle by v nabídce zapadla pod Ostavii RS a stále by mohla nabídnout více, než například Polo GTI, jak připomíná web Autoevolution, který na koncept a jeho možnosti upozornil.
Scala RS by tedy mohla dávat smysl, je však otázkou, zda se jí někdy dočkáme. Nezbývá tedy než pevně doufat a věřit, že si své místo v nabídce jednou zaslouží.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?