Správná pozice za volantem je důležitá nejen kvůli komfortu, ale také kvůli ovladatelnosti a bezpečnosti. Mnoho řidičů se však stále mnohdy zcela neúmyslně dopouští chyb, které by je mohli vyjít v krizových situacích draho. A jednou z nejčastějších chyb bývá špatné držení volantu, které může v kombinaci s airbagy přivodit zbytečná a poměrně vážná zranění.
Během uplynulých desetiletí urazil vývoj automobilů obrovský kus cesty. Vozy jsou dnes prostornější, spolehlivější, rychlejší a hlavně bezpečnější. Některé prvky výbavy však vyžadují, aby se jim řidiči částečně přizpůsobily. Nejedná se přitom o žádná omezení - ba naopak. Pokud řidič dělá věci správně, většinou tak předchází hned několika hrozbám.
Skvělým příkladem může být správné držení volantu, které také prošlo několika trendy. Na toto téma nedávno upozornil Nick Douglas z webu lifehacker, který se po 10 letech znovu rozhodl řídit. V řadě věcí jsou pro něj moderní automobily příjemnější, na jednu věc si však stále nemůže zvyknout - správné držení volantu.
Když se totiž Douglas učil řídit, bylo mu vysvětlováno, že má mít ruce na pozici 10 a 2. A s touto teorií se dost možná setkáte i u svých známých, kteří již vlastní řidičské oprávnění nějaké to desetiletí. V dnešní době se však ruce na pozici 10 hodin a 2 hodin považují za poměrně nebezpečný zlozvyk, který může podle amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA vést v případě nehody k vážným zraněním.
Na vině jsou přitom celkem paradoxně airbagy, které jsou designovány k ochraně hlavy a hrudi během nehody. Pokud ale držíte ruce na volantu příliš vysoko, existuje šance, že vám je airbag vymrští přímo do obličeje a způsobí vám tak zranění. Web NBC News navíc ve svém článku z roku 2012 varuje i před rizikem poranění rukou od směsi, která airbag odpaluje a nafukuje.
Správně by tak ruce na volantu měly být naproti sobě a to na pozici 9. hodina a 3. hodina. V případě nehody a nafouknutí airbagu zůstávají ruce stranou a riziko zranění se výrazně snižuje.
Ruce na volantu v pozici 9 a 3 hodiny jsou navíc snadným způsobem, jak získat lepší kontrolu nad vozem. V této poloze totiž získáváte mnohem větší manévrovací prostor, než při jiném držení volantu. Snadno tak můžete projet ostřejší zatáčku, aniž byste museli zbytečně volant pouštět a přehmatávat. A pokud víte, že se blížíte ke skutečně ostré zatáčce, zkuste ruce na volantu předem posunout. V ideálním případě by měly zůstat stále naproti sobě, což vám umožní maximální rozsah.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?