Správná pozice za volantem je důležitá nejen kvůli komfortu, ale také kvůli ovladatelnosti a bezpečnosti. Mnoho řidičů se však stále mnohdy zcela neúmyslně dopouští chyb, které by je mohli vyjít v krizových situacích draho. A jednou z nejčastějších chyb bývá špatné držení volantu, které může v kombinaci s airbagy přivodit zbytečná a poměrně vážná zranění.
Během uplynulých desetiletí urazil vývoj automobilů obrovský kus cesty. Vozy jsou dnes prostornější, spolehlivější, rychlejší a hlavně bezpečnější. Některé prvky výbavy však vyžadují, aby se jim řidiči částečně přizpůsobily. Nejedná se přitom o žádná omezení - ba naopak. Pokud řidič dělá věci správně, většinou tak předchází hned několika hrozbám.
Skvělým příkladem může být správné držení volantu, které také prošlo několika trendy. Na toto téma nedávno upozornil Nick Douglas z webu lifehacker, který se po 10 letech znovu rozhodl řídit. V řadě věcí jsou pro něj moderní automobily příjemnější, na jednu věc si však stále nemůže zvyknout - správné držení volantu.
Když se totiž Douglas učil řídit, bylo mu vysvětlováno, že má mít ruce na pozici 10 a 2. A s touto teorií se dost možná setkáte i u svých známých, kteří již vlastní řidičské oprávnění nějaké to desetiletí. V dnešní době se však ruce na pozici 10 hodin a 2 hodin považují za poměrně nebezpečný zlozvyk, který může podle amerického úřadu pro bezpečnost silničního provozu NHTSA vést v případě nehody k vážným zraněním.
Na vině jsou přitom celkem paradoxně airbagy, které jsou designovány k ochraně hlavy a hrudi během nehody. Pokud ale držíte ruce na volantu příliš vysoko, existuje šance, že vám je airbag vymrští přímo do obličeje a způsobí vám tak zranění. Web NBC News navíc ve svém článku z roku 2012 varuje i před rizikem poranění rukou od směsi, která airbag odpaluje a nafukuje.
Správně by tak ruce na volantu měly být naproti sobě a to na pozici 9. hodina a 3. hodina. V případě nehody a nafouknutí airbagu zůstávají ruce stranou a riziko zranění se výrazně snižuje.
Ruce na volantu v pozici 9 a 3 hodiny jsou navíc snadným způsobem, jak získat lepší kontrolu nad vozem. V této poloze totiž získáváte mnohem větší manévrovací prostor, než při jiném držení volantu. Snadno tak můžete projet ostřejší zatáčku, aniž byste museli zbytečně volant pouštět a přehmatávat. A pokud víte, že se blížíte ke skutečně ostré zatáčce, zkuste ruce na volantu předem posunout. V ideálním případě by měly zůstat stále naproti sobě, což vám umožní maximální rozsah.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?