Konec svobody za volantem? EU požaduje povinné „černé skříňky" a více asistenčních systémů

mao / AutoRoad.cz, 5. prosince 2018, 11:23 Google+

Evropská rada podala v rámci zavádění nových zákonů vztahujících se k bezpečnosti automobilů návrh, který zřejmě vzbudí řadu kontroverzí. Návrh totiž požaduje, aby byla všechna nová vozidla vybavena monitorovacím zařízením a současně rychlostními asistenčními systémy, které nebude možné deaktivovat.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 10.12. 07:29) Napište svůj názor
Řidič za volantem (ilustrační foto)

Řidič za volantem (ilustrační foto) | foto: Pexels.com

Sdílejte článek

V rámci zavádění nových zákonů vztahujících se k bezpečnosti automobilů požaduje Evropská rada zavedení například tzv. „černých skříněk" pro všechny nově vyrobené automobily, jak upozornil web AutoExpress. Tato zařízení by měla monitorovat například údaje o rychlosti nebo aktivaci bezpečnostních asistentů a to před, během a po nehodě.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Návrh, jehož schvalováním se bude zabývat Evropský Parlament, však mimo jiné požaduje i zavedení inteligentních rychlostních asistenčních systémů. Ty by měly automaticky informovat řidiče o překročení rychlostních limitů a v případě aktivace tempomatu by dokonce měly být schopny rychlost vozu samostatně snížit.

Podle návrhu by navíc nemělo být možné rychlostní asistenční systém nebo záznamové zařízení „vypnout či potlačit." Záznamové zařízení, chcete-li „černé skříňka", by přitom měla zaznamenávat minimálně: rychlost vozidla, statut / aktivaci bezpečnostních systémů nebo jakoukoliv relevantní informaci od aktivních bezpečnostních prvků či asistenčních systémů, které mají předcházet nehodám.

Data by měla být zaznamenávána pouze „před, během a po dopravní nehodě." Návrh navíc udává, že posbíraná data by měla být využita pouze k „provádění analýzy údajů o nehodách a posouzení účinnosti přijatých opatření." Co všechno se v této frázi skrývá nevíme, data by však podle dostupných informací mohla být sdílena mezi státy napříč EU.

Mezi dalšími požadavky je nutná instalace systémů autonomního nouzového brzdění a udržování vozu v jízdním pruhu. Oba systém by sice mělo být možné deaktivovat, ovšem „pouze při stojícím voze s aktivovanou parkovací brzdou a komplexní sekvencí akcí, které musí provést řidič."Zapomeňte tedy na deaktivaci jedním tlačítkem, místo toho nás čeká drbání pravou rukou za levým uchem.

Seznam požadavků tím ale ani zdaleka nekončí. Dále by nové vozy měly být vybaveny systémem detekce únavy řidiče, couvacími senzory, většími nárazovými zónami pro chodce a zadními světly, která se v případě krizového brzdění rozblikají. Vozy by navíc měly mít přípravu pro instalaci systému, který detekuje alkohol v dechu řidiče a nedovolí mu odjet.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Auto Kelly

Seznam nejrůznějších bezpečnostních opatření by však měl podle Evropské Komise zachránit během následujících 16 let okolo 25 000 lidských životů. Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské Rady pro bezpečnost dopravy, označil přijetí návrhů členskými státy EU „významným krokem vpřed pro bezpečnost silničního provozu."

Návrh nových opatření bude nyní předložen před Evropský parlament a následně zahájí Evropská rada jednání „s cílem dosáhnout rychlé dohody" na začátku roku 2019. Automobilky by tak musely své vozy vybavovat novými systémy, jinak by nezískaly schválení k prodeji na území EU.

Pokud nyní přemýšlíte o emigraci do Velké Británie, která se chystá z EU vystoupit, kvůli autům to nedělejte. Podle AutoExpress se totiž Velká Británie chystá zavést podobné požadavky na výrobce automobilů jako EU.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Konec svobody za volantem? EU požaduje povinné „černé skříňky" a více asistenčních systémů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 10.12.2018 07:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtra T254 Versu během „nejrychlejšího autonomního pluhování světa" (YouTube/Nokian Tyres)

Nejrychleji pluhující traktor světa? I bez řidiče dosáhl rychlosti 73.171 km/h

Premiéra na veletrhu f.re.e v Mnichově: T2 sestavený ze 400 000 kostek LEGO

Volkswagen ukázal jedinečný Transporter z Lega. 700 kg vážící T2 je složena z 400 000 kostek

Rolls-Royce Cullinan

První SUV Rolls-Royce bylo trefou do černého, automobilka nestíhá Cullinan vyrábět

Nissan Leaf e+

Elektromobil s nejnižšími náklady na pětileté vlastnictví?

Zájemci o extrémní Mercedes-AMG One dostanou od automobilky i na míru ušité řidičské rukavice (YouTube/GTBOARD.com)

Zájemci o nejextrémnější Mercedes musí odevzdat otisk ruky, důvod vás nejspíš překvapí

Suzuki Jimny během losího testu (YouTube/km77.com)

Populární malé Suzuki ukázalo první slabinu, v losím testu si moc dobře nevedlo

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Volkswageny vyráběné v závodech Ford? V USA se rodí nová aliance obřích rozměrů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeští vojáci v Litvě zazářili, cestou ze cvičení neváhali pomoci zoufalému motoristovi

  2. Kim Čong-un se vysmívá světu! Rolls-Royce Phantom vyměnil za další Maybach

  3. Evropský pick-up Peugeotu se ukázal na fotkách, příslušnost ke značce nezapře

  4. Bruder EXP-4: Extrémní karavan z Austrálie s vámi udrží krok kdekoliv

  5. TEST: Opel Insignia Country Tourer 4x4: Pohodlný, prostorný a neuvěřitelně zábavný na sněhu

  6. Turecký kutil přestavěl Renault 12 na malou rolbu, celou přestavbu zvládl svépomocí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud