Evropská rada podala v rámci zavádění nových zákonů vztahujících se k bezpečnosti automobilů návrh, který zřejmě vzbudí řadu kontroverzí. Návrh totiž požaduje, aby byla všechna nová vozidla vybavena monitorovacím zařízením a současně rychlostními asistenčními systémy, které nebude možné deaktivovat.
V rámci zavádění nových zákonů vztahujících se k bezpečnosti automobilů požaduje Evropská rada zavedení například tzv. „černých skříněk" pro všechny nově vyrobené automobily, jak upozornil web AutoExpress. Tato zařízení by měla monitorovat například údaje o rychlosti nebo aktivaci bezpečnostních asistentů a to před, během a po nehodě.
Návrh, jehož schvalováním se bude zabývat Evropský Parlament, však mimo jiné požaduje i zavedení inteligentních rychlostních asistenčních systémů. Ty by měly automaticky informovat řidiče o překročení rychlostních limitů a v případě aktivace tempomatu by dokonce měly být schopny rychlost vozu samostatně snížit.
Podle návrhu by navíc nemělo být možné rychlostní asistenční systém nebo záznamové zařízení „vypnout či potlačit." Záznamové zařízení, chcete-li „černé skříňka", by přitom měla zaznamenávat minimálně: rychlost vozidla, statut / aktivaci bezpečnostních systémů nebo jakoukoliv relevantní informaci od aktivních bezpečnostních prvků či asistenčních systémů, které mají předcházet nehodám.
Data by měla být zaznamenávána pouze „před, během a po dopravní nehodě." Návrh navíc udává, že posbíraná data by měla být využita pouze k „provádění analýzy údajů o nehodách a posouzení účinnosti přijatých opatření." Co všechno se v této frázi skrývá nevíme, data by však podle dostupných informací mohla být sdílena mezi státy napříč EU.
Mezi dalšími požadavky je nutná instalace systémů autonomního nouzového brzdění a udržování vozu v jízdním pruhu. Oba systém by sice mělo být možné deaktivovat, ovšem „pouze při stojícím voze s aktivovanou parkovací brzdou a komplexní sekvencí akcí, které musí provést řidič."Zapomeňte tedy na deaktivaci jedním tlačítkem, místo toho nás čeká drbání pravou rukou za levým uchem.
Seznam požadavků tím ale ani zdaleka nekončí. Dále by nové vozy měly být vybaveny systémem detekce únavy řidiče, couvacími senzory, většími nárazovými zónami pro chodce a zadními světly, která se v případě krizového brzdění rozblikají. Vozy by navíc měly mít přípravu pro instalaci systému, který detekuje alkohol v dechu řidiče a nedovolí mu odjet.
Seznam nejrůznějších bezpečnostních opatření by však měl podle Evropské Komise zachránit během následujících 16 let okolo 25 000 lidských životů. Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské Rady pro bezpečnost dopravy, označil přijetí návrhů členskými státy EU „významným krokem vpřed pro bezpečnost silničního provozu."
Návrh nových opatření bude nyní předložen před Evropský parlament a následně zahájí Evropská rada jednání „s cílem dosáhnout rychlé dohody" na začátku roku 2019. Automobilky by tak musely své vozy vybavovat novými systémy, jinak by nezískaly schválení k prodeji na území EU.
Pokud nyní přemýšlíte o emigraci do Velké Británie, která se chystá z EU vystoupit, kvůli autům to nedělejte. Podle AutoExpress se totiž Velká Británie chystá zavést podobné požadavky na výrobce automobilů jako EU.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.