Zhruba před měsícem se na internetu objevila letitá Lada Niva, která však v osmdesátých letech absolvovala náročný závod Rally Paříž - Dakar. Vůz sice nebyl v žádné úchvatné kondici, přesto renomovaný aukční portál odhadoval jeho prodejní cenu na 100 000 dolarů. Ve výsledku se ale auto prodalo za 400 000 - jen to nebyly dolary, ale rubly.
Aukční portál RM Sotheby's, který měl dražbu na starosti, odhadoval prodejní cenu tohoto kousku na necelých 100 000 dolarů, což je necelých 2.25 milionu korun. Jak se ovšem nyní ukazuje, tato očekávání byla až přehnaně optimistická. Auto se sice nakonec prodalo za 400 000, ovšem rublů. Převedeno na dolary se bavíme o necelých 6 000. Tedy zhruba 134 000 korun.
Pokud se podíváme na českou inzerci, poměrně zrychlíme, že za tyhle peníze se dá koupit celkem udržovaný kousek a navíc s minimálním nájezdem. Závodní Niva z roku 1979 však bude vyžadovat celkem rozsáhlou renovaci, která z kapes jejího majitele vytáhne nemalou částku.
Připomínkou legendární minulosti vozu však nejsou jen závodní barvy a nálepky sponzorů. Uvnitř Nivy je stále patrný ochranný rám a nechybí ani sportovní volant. Kapota motoru, víko kufru a dveře byly vyrobeny z plastu, vůz byl osazen větší nádrží, podvozek byl vyztužen a zvýšen a třešničkou na dortu je přídavné osvětlení.
Vůz se postavil na startovní čáru slavné rally Paříž - Dakar v roce 1981, závod ale nedokončil. Zajímavostí však je, že jiná Lada Niva dokázala ve stejném závodě dosáhnout na třetí místo. Aby se však stroj dostal do stejné podoby, ve které stál na startovní čáře, bude to vyžadovat hodně peněz, času i úsilí.
Co má nový majitel s Nivou v plánu zatím není jasné. Neúspěšná aukce ale jasně ukázala, že staré Lady zkrátka ještě nejsou v trendu a sběratelé o ně ještě nějaký pátek nejspíš zájem mít nebudou. Pokud tedy v garáži ukrýváte nějaký ten zachovalý kousek, nechte ho ještě chvíli zrát pod plachtou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.