Závodní Niva z Dakaru měla vydělat balík. Zájem o ni skutečně šokoval...

Lada Niva, speciál upravený pro Rally Paříž - Dakar
Lada Niva, speciál upravený pro Rally Paříž - Dakar, foto: www.rmsothebys.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. října 2018 12:55 | akt. 5. října 2018 14:31
Sdílej:

Zhruba před měsícem se na internetu objevila letitá Lada Niva, která však v osmdesátých letech absolvovala náročný závod Rally Paříž - Dakar. Vůz sice nebyl v žádné úchvatné kondici, přesto renomovaný aukční portál odhadoval jeho prodejní cenu na 100 000 dolarů. Ve výsledku se ale auto prodalo za 400 000 - jen to nebyly dolary, ale rubly.

Aukční portál RM Sotheby's, který měl dražbu na starosti, odhadoval prodejní cenu tohoto kousku na necelých 100 000 dolarů, což je necelých 2.25 milionu korun. Jak se ovšem nyní ukazuje, tato očekávání byla až přehnaně optimistická. Auto se sice nakonec prodalo za 400 000, ovšem rublů. Převedeno na dolary se bavíme o necelých 6 000. Tedy zhruba 134 000 korun.

Pokud se podíváme na českou inzerci, poměrně zrychlíme, že za tyhle peníze se dá koupit celkem udržovaný kousek a navíc s minimálním nájezdem. Závodní Niva z roku 1979 však bude vyžadovat celkem rozsáhlou renovaci, která z kapes jejího majitele vytáhne nemalou částku.

Připomínkou legendární minulosti vozu však nejsou jen závodní barvy a nálepky sponzorů. Uvnitř Nivy je stále patrný ochranný rám a nechybí ani sportovní volant. Kapota motoru, víko kufru a dveře byly vyrobeny z plastu, vůz byl osazen větší nádrží, podvozek byl vyztužen a zvýšen a třešničkou na dortu je přídavné osvětlení.

Vůz se postavil na startovní čáru slavné rally Paříž - Dakar v roce 1981, závod ale nedokončil. Zajímavostí však je, že jiná Lada Niva dokázala ve stejném závodě dosáhnout na třetí místo. Aby se však stroj dostal do stejné podoby, ve které stál na startovní čáře, bude to vyžadovat hodně peněz, času i úsilí.

Co má nový majitel s Nivou v plánu zatím není jasné. Neúspěšná aukce ale jasně ukázala, že staré Lady zkrátka ještě nejsou v trendu a sběratelé o ně ještě nějaký pátek nejspíš zájem mít nebudou. Pokud tedy v garáži ukrýváte nějaký ten zachovalý kousek, nechte ho ještě chvíli zrát pod plachtou.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.