Zhruba před měsícem se na internetu objevila letitá Lada Niva, která však v osmdesátých letech absolvovala náročný závod Rally Paříž - Dakar. Vůz sice nebyl v žádné úchvatné kondici, přesto renomovaný aukční portál odhadoval jeho prodejní cenu na 100 000 dolarů. Ve výsledku se ale auto prodalo za 400 000 - jen to nebyly dolary, ale rubly.
Aukční portál RM Sotheby's, který měl dražbu na starosti, odhadoval prodejní cenu tohoto kousku na necelých 100 000 dolarů, což je necelých 2.25 milionu korun. Jak se ovšem nyní ukazuje, tato očekávání byla až přehnaně optimistická. Auto se sice nakonec prodalo za 400 000, ovšem rublů. Převedeno na dolary se bavíme o necelých 6 000. Tedy zhruba 134 000 korun.
Pokud se podíváme na českou inzerci, poměrně zrychlíme, že za tyhle peníze se dá koupit celkem udržovaný kousek a navíc s minimálním nájezdem. Závodní Niva z roku 1979 však bude vyžadovat celkem rozsáhlou renovaci, která z kapes jejího majitele vytáhne nemalou částku.
Připomínkou legendární minulosti vozu však nejsou jen závodní barvy a nálepky sponzorů. Uvnitř Nivy je stále patrný ochranný rám a nechybí ani sportovní volant. Kapota motoru, víko kufru a dveře byly vyrobeny z plastu, vůz byl osazen větší nádrží, podvozek byl vyztužen a zvýšen a třešničkou na dortu je přídavné osvětlení.
Vůz se postavil na startovní čáru slavné rally Paříž - Dakar v roce 1981, závod ale nedokončil. Zajímavostí však je, že jiná Lada Niva dokázala ve stejném závodě dosáhnout na třetí místo. Aby se však stroj dostal do stejné podoby, ve které stál na startovní čáře, bude to vyžadovat hodně peněz, času i úsilí.
Co má nový majitel s Nivou v plánu zatím není jasné. Neúspěšná aukce ale jasně ukázala, že staré Lady zkrátka ještě nejsou v trendu a sběratelé o ně ještě nějaký pátek nejspíš zájem mít nebudou. Pokud tedy v garáži ukrýváte nějaký ten zachovalý kousek, nechte ho ještě chvíli zrát pod plachtou.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.