Zhruba před měsícem se na internetu objevila letitá Lada Niva, která však v osmdesátých letech absolvovala náročný závod Rally Paříž - Dakar. Vůz sice nebyl v žádné úchvatné kondici, přesto renomovaný aukční portál odhadoval jeho prodejní cenu na 100 000 dolarů. Ve výsledku se ale auto prodalo za 400 000 - jen to nebyly dolary, ale rubly.
Aukční portál RM Sotheby's, který měl dražbu na starosti, odhadoval prodejní cenu tohoto kousku na necelých 100 000 dolarů, což je necelých 2.25 milionu korun. Jak se ovšem nyní ukazuje, tato očekávání byla až přehnaně optimistická. Auto se sice nakonec prodalo za 400 000, ovšem rublů. Převedeno na dolary se bavíme o necelých 6 000. Tedy zhruba 134 000 korun.
Pokud se podíváme na českou inzerci, poměrně zrychlíme, že za tyhle peníze se dá koupit celkem udržovaný kousek a navíc s minimálním nájezdem. Závodní Niva z roku 1979 však bude vyžadovat celkem rozsáhlou renovaci, která z kapes jejího majitele vytáhne nemalou částku.
Připomínkou legendární minulosti vozu však nejsou jen závodní barvy a nálepky sponzorů. Uvnitř Nivy je stále patrný ochranný rám a nechybí ani sportovní volant. Kapota motoru, víko kufru a dveře byly vyrobeny z plastu, vůz byl osazen větší nádrží, podvozek byl vyztužen a zvýšen a třešničkou na dortu je přídavné osvětlení.
Vůz se postavil na startovní čáru slavné rally Paříž - Dakar v roce 1981, závod ale nedokončil. Zajímavostí však je, že jiná Lada Niva dokázala ve stejném závodě dosáhnout na třetí místo. Aby se však stroj dostal do stejné podoby, ve které stál na startovní čáře, bude to vyžadovat hodně peněz, času i úsilí.
Co má nový majitel s Nivou v plánu zatím není jasné. Neúspěšná aukce ale jasně ukázala, že staré Lady zkrátka ještě nejsou v trendu a sběratelé o ně ještě nějaký pátek nejspíš zájem mít nebudou. Pokud tedy v garáži ukrýváte nějaký ten zachovalý kousek, nechte ho ještě chvíli zrát pod plachtou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.