Vodka sloužila po celá desetiletí jako palivo pracujícího lidu napříč východním blokem a i dnes se těší vysoké popularitě. Na výrobu poměrně jednoduchá lihovina má však více využití, než jen odstranit zábrany nebo vyčistit hlavu. Dá se ale použít i k pohonu tradičního spalovacího motoru?
To se rozhodli zjistit lidé z YouTube kanálu Life OD, kteří se v podobně bizarních experimentech naprosto vyžívají. V minulosti se například rozhodli vyzkoušet legendární Nokii 3310 v roli brzdové destičky, nebo univerzální silikonový olej WD-40 k mazání motoru. Jistě není potřeba zmiňovat, že každý z těchto experimentů byl předem určen k selhání.
Jak ale dopadne vodka v palivové nádrži? K tomuto pokusu si tvůrci videa vybrali letitý vůz Mercury, který ještě předtím poupravili podle svého šíleného stylu (střešní okno vyříznuté pilou, zaseknutá okna otevřená pomocí kusu rozbité svíčky). Pak už jen stačilo vyrazit do obchodu s alkoholem, kde pořídili čtyři lahve vodky - každou od jiného výrobce.
Již cestou zpět do dílny se na přístrojové desce rozsvítilo tzv. hladové oko, které upozorňovalo na prázdnou nádrž. I po příjezdu však v palivové nádrži zbývala trocha paliva, kterou se pánové místo vypuštění rozhodli spálit v motoru - jednoduše jen přizvedli zadní nápravu, zařadili rychlost a zasekli plynový pedál.
Jakmile byla nádrž prázdná, nalili do ní obsah všech lahví, tedy mínus pár deci, které padly během degustace. A výsledek? Auto sice po nastartování naskočilo, ovšem to mohlo být způsobeno ještě zbytky benzínu v palivovém systému. Krátce nato se začal projevovat nepravidelný chod a po chvíli se motor nakonec vypnul.
Opětovné pokusy o nastartování pak ukázaly, že vodka zkrátka není použitelné palivo. Její odér měl být navíc cítit i v kabině. Po doplnění benzínu však motor opět naskočil a i s různorodou směsí v nádrži fungoval bez problému.
A čím bylo selhání způsobeno, když by vodka jakožto jednoduchý a obyčejný alkohol měla být sázkou na jistotu? Jak v komentáři upozornil uživatel s přezdívkou Experimental Fun, autoři videa jednoduše použili špatnou vodku, která nehoří. Pokud by chtěli mít alespoň malou šanci, že bude motor vodku spalovat, museli by použít takový druh vodky, který obsahuje alespoň 50 % alkoholu a díky tomu je hořlavý. I tak by byl výsledek experimentu nejistý. S rostoucím procentem alkoholu by však rostla i šance na úspěch.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.