Zabezpečení auta pomocí řetězu? Úsměvný ruský nápad může být překvapivě funkční

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. srpna 2018, 10:09 Aktualizováno 22.8.2018, 15:30 Google+

Ačkoliv se automobilky stále snaží vyvíjet nové zabezpečovací systémy, které by měly zlodějům pořádně zkomplikovat živobytí, krádeže automobilů stále neubývají. Ba naopak. Řada řidičů se proto snaží bránit proti zlodějům po svém a mnohdy neváhají sáhnout ani po značně kontroverzních opatřeních. Dokáže ale masivní řetěz a zámek skutečně uchránit vůz před zloději?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ruský YouTuber z kanálu Garage 54 vyzkoušel možnosti zabezpečení auta pomocí řetězu

Ruský YouTuber z kanálu Garage 54 vyzkoušel možnosti zabezpečení auta pomocí řetězu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Stejnou otázku si položil i náš oblíbený ruský YouTuber z kanálu Garage 54, který už na internetu viděl nespočet vozidel "zabezpečených" pomocí masivních řetězu a zámku. Lidé ve své kreativitě často omotávali řetěz mezi ploty či lampami veřejného osvětlení a auto k němu připojovali za kola, kliky nebo sloupky dveří. Jiní pak propojovali řetězem kola s jinými částmi vozu, jako třeba s klikami, tažnými oky nebo s jinými koly. Nabízí se však otázka, o jak spolehlivé zabezpečení vlastně jde?

Aby bylo možní podat jednoznačnou odpověď, rozhodli se v Garage 54 vyzkoušet si různé metody na vlastní kůži. Tedy vlastně spíše na kůži starého vozu, který měl beztak těsně před smrtí. K vozu si navíc přichystali masivní řetěz, odolný zámek a vyhlédli si pořádný sloup, ke kterému budou vůz poutat.

Aby se vyhnuli předčasnému poškození vozu, začal experiment s připoutáním vozu přes méně důležité komponenty, jako byla klika nebo okenní rám předních dveří. Jak se dalo předpokládat, klika vzala krátce po rozjetí zasvé. Překvapivě rychlé selhání ale předvedl i rám okna, kterým řetěz projel jak nůž máslem. U takto starého vozu, kde se dá rám okénka snadno ohnout holýma rukama, by nás to však překvapovat nemělo.

Poté přišla na řadu metoda, která konečně vypadala slibně. Pomocí delšího kusu řetězu totiž byla propojena zadní kola, která se po pár otáčkách skutečně zablokovala. Řetěz se totiž zastavil o komponenty podvozku a kola prostě dál nepustil. A ačkoliv se poháněným předním kolům hrdinně dařilo vůz rozpohybovat, na žádné velké a hlavně nenápadné cestování to rozhodně nebylo.

Další pokus opět spoléhal na propojení kol, ovšem tentokrát šlo o kola na jedné straně vozu. Přední a zadní kolo tak bylo opět spojeno pomocí pevného řetězu, který byl již v momentě spojení kol poměrně napnutý. Jakmile se řidič pokusil s vozem rozjet, řetěz se napnul jak struna a vůz se ani nehnul. Když se řidič pokusil přidat více plynu, napnutý řetěz vytočil kolo a řidiči doslova vytrhl volant z ruky. Jakou ránu přitom dostal podvozek a řízení si ani nechceme představovat. 

Pokud tedy chcete spolehlivě zabezpečit svůj vůz, můžete tuto metodu vyzkoušet. Vůz se pohnul maximálně o pár centimetrů ale nikam dál. K nevýhodám ale patří vysoká pravděpodobnost poničení kol, poškození řízení a v neposlední řadě i poničení laku a karoserie. Proto bychom tuto možnost zabezpečení rozhodně nedoporučovali, jakkoliv je funkční.

Garage 54 experimentuje se zabezpečením vozu pomocí řetězu | zdroj: youtube.com

Poslední alternativou, která se na internetu také mnohokrát objevila, je řetěz připevněný k volantu. Během tohoto testu si však nikdo netroufl za volant usednout, což bylo velice moudré rozhodnutí. Po rozjetí vozu, který byl tažen za dodávkou na laně, byl totiž volant doslova vytržen. Svým způsobem se tedy jedná o účinný způsob, jak zloději zabránit s vozem odjet a ještě mu vyrazit pár zubů. K samotnému automobilu však tento experiment příliš šetrný nebyl.

Ve skutečnosti však většina těchto způsobů "zabezpečení" není namířena proti zlodějům, ale proti obsluze dotahových vozidel. Často se proto v Rusku tyto "zabezpečovací" systémy objevují u aut, které parkují na místech, kde je to zakázáno. Jak na to reaguje obsluha odtahových vozidel bohužel nevíme, možná se to ale dozvíme v některém z dalších videí na YouTube kanálu Garage 54.

Vytisknout

Diskuze: Zabezpečení auta pomocí řetězu? Úsměvný ruský nápad může být překvapivě funkční

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

reklama

Doporučujeme

Mitsubishi Space Star se začne v ČR prodávat od října 2018, cena startuje od 239 850 Kč

Podzimní premiéra Mitsubishi? Space Star slibuje komfort, výbavu i praktičnost…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  2. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  3. Úpravy Gumbal kára, část první

  4. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  5. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud