Ačkoliv se automobilky stále snaží vyvíjet nové zabezpečovací systémy, které by měly zlodějům pořádně zkomplikovat živobytí, krádeže automobilů stále neubývají. Ba naopak. Řada řidičů se proto snaží bránit proti zlodějům po svém a mnohdy neváhají sáhnout ani po značně kontroverzních opatřeních. Dokáže ale masivní řetěz a zámek skutečně uchránit vůz před zloději?
Stejnou otázku si položil i náš oblíbený ruský YouTuber z kanálu Garage 54, který už na internetu viděl nespočet vozidel "zabezpečených" pomocí masivních řetězu a zámku. Lidé ve své kreativitě často omotávali řetěz mezi ploty či lampami veřejného osvětlení a auto k němu připojovali za kola, kliky nebo sloupky dveří. Jiní pak propojovali řetězem kola s jinými částmi vozu, jako třeba s klikami, tažnými oky nebo s jinými koly. Nabízí se však otázka, o jak spolehlivé zabezpečení vlastně jde?
Aby bylo možní podat jednoznačnou odpověď, rozhodli se v Garage 54 vyzkoušet si různé metody na vlastní kůži. Tedy vlastně spíše na kůži starého vozu, který měl beztak těsně před smrtí. K vozu si navíc přichystali masivní řetěz, odolný zámek a vyhlédli si pořádný sloup, ke kterému budou vůz poutat.
Aby se vyhnuli předčasnému poškození vozu, začal experiment s připoutáním vozu přes méně důležité komponenty, jako byla klika nebo okenní rám předních dveří. Jak se dalo předpokládat, klika vzala krátce po rozjetí zasvé. Překvapivě rychlé selhání ale předvedl i rám okna, kterým řetěz projel jak nůž máslem. U takto starého vozu, kde se dá rám okénka snadno ohnout holýma rukama, by nás to však překvapovat nemělo.
Poté přišla na řadu metoda, která konečně vypadala slibně. Pomocí delšího kusu řetězu totiž byla propojena zadní kola, která se po pár otáčkách skutečně zablokovala. Řetěz se totiž zastavil o komponenty podvozku a kola prostě dál nepustil. A ačkoliv se poháněným předním kolům hrdinně dařilo vůz rozpohybovat, na žádné velké a hlavně nenápadné cestování to rozhodně nebylo.
Další pokus opět spoléhal na propojení kol, ovšem tentokrát šlo o kola na jedné straně vozu. Přední a zadní kolo tak bylo opět spojeno pomocí pevného řetězu, který byl již v momentě spojení kol poměrně napnutý. Jakmile se řidič pokusil s vozem rozjet, řetěz se napnul jak struna a vůz se ani nehnul. Když se řidič pokusil přidat více plynu, napnutý řetěz vytočil kolo a řidiči doslova vytrhl volant z ruky. Jakou ránu přitom dostal podvozek a řízení si ani nechceme představovat.
Pokud tedy chcete spolehlivě zabezpečit svůj vůz, můžete tuto metodu vyzkoušet. Vůz se pohnul maximálně o pár centimetrů ale nikam dál. K nevýhodám ale patří vysoká pravděpodobnost poničení kol, poškození řízení a v neposlední řadě i poničení laku a karoserie. Proto bychom tuto možnost zabezpečení rozhodně nedoporučovali, jakkoliv je funkční.
Poslední alternativou, která se na internetu také mnohokrát objevila, je řetěz připevněný k volantu. Během tohoto testu si však nikdo netroufl za volant usednout, což bylo velice moudré rozhodnutí. Po rozjetí vozu, který byl tažen za dodávkou na laně, byl totiž volant doslova vytržen. Svým způsobem se tedy jedná o účinný způsob, jak zloději zabránit s vozem odjet a ještě mu vyrazit pár zubů. K samotnému automobilu však tento experiment příliš šetrný nebyl.
Ve skutečnosti však většina těchto způsobů "zabezpečení" není namířena proti zlodějům, ale proti obsluze dotahových vozidel. Často se proto v Rusku tyto "zabezpečovací" systémy objevují u aut, které parkují na místech, kde je to zakázáno. Jak na to reaguje obsluha odtahových vozidel bohužel nevíme, možná se to ale dozvíme v některém z dalších videí na YouTube kanálu Garage 54.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.