Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. srpna 2018, 16:12 Aktualizováno 16.8.2018, 21:47 Google+

Patříte k milovníkům přírody, kteří nemají SUV jen pro parádu a skutečně si občas rádi zajedete do míst, kde se cesty mění v těch nejlepších případech ve vyjeté koleje od traktoru? Pak už jste se možná někdy dostali do situace, kdy byste rozhodně uvítali někoho s navijákem, kdo by vám v případě nouze pomohl. Dobrodruzi a odborníci na přežití však znají trik, jak si pomoci svépomocí.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 24.08. 15:25) Napište svůj názor
Jednoduchá výroba nouzového navijáku, se který můžete například vyprostit zapadlý automobil

Jednoduchá výroba nouzového navijáku, se který můžete například vyprostit zapadlý automobil | foto: facebook

Sdílejte článek

Pokud se ve svém voze občas rádi vypravíte do divoké přírody, ale ještě jste se neodhodlali k investicím do pevnostních nárazníků a navijáků, možná už vás někdy napadlo, co byste dělali, kdybyste náhodou uvízli. Nejlepším řešením je mít sebou někoho, kdo vás z bryndy vytáhne, ovšem ani to nemusí být vždy možné.

Milovníci off-roadu, dobrodruzi a experti na přežití však znají šikovnou a hlavně velice jednoduchou metodu, díky které není problém vytáhnout zapadlé auto, ani dostat převrácené auto zpátky na kola. Jediné, co k tomu budete potřebovat, je dostatečně pevné a dlouho lano či kurta, pevný bod (ideálně strom) a dvě tyče - například silné větve, nebo kmeny slabších stromků.

Celý mechanismus tohoto zařízení, které se v angličtině označuje jako "flip-flop winch" (dalo by se označit jako převracecí naviják), je vlastně velice jednoduchý. Po uvázání velice jednoduché ale klíčové smyčky na dvou kládách přivážete jeden konec lana ke svému vozu (či jinému objektu, který potřebujete vytáhnout) a druhý konec ke kotevnímu bodu (ideálně stromu).

Samotná mechanika pak pracuje vlastně jen s pákou - zatímco tlačíte na jednu kládu, na druhou se navíjí provaz. Jakmile už ale nemáte kam tlačit, jednoduše přehodíte kládu s navíjeným lanem na druhou stranu a jedete znovu. Krásně to popisují dvě přiložená videa.

zdroj: facebook

Zvláště druhé video pak rozebírá celý mechanismus více do detailu a zdůrazňuje také, proč je dobré udělat si na obou koncích lana smyčku za využití tzv. prusíku. Čím víc totiž budete lano napínat, tím víc budete muset bojovat s kládou, na kterou tlačíte. To během samotného tlačení není problém, ovšem problémem se to může stát v momentě, kdy potřebujete kládu s namotaným lanem otočit a začít navíjet znovu. Právě v ten moment se šikne smyčka, do které kládu sloužící jako páka uchytíte.

zdroj: youtube.com

Celý princip je vlastně jednoduchý a jednou by ho mohl ocenit snad každý z nás, kdo občas rád vyrazí mimo zpevněné cesty. Tento jednoduchý naviják navíc nemusí sloužit jen k vytahování zapadlých aut. Oba protagonisté však varují, že tento způsob vyprošťování by měl být využit až jako poslední varianta.

Vytisknout

Diskuze: Uvízlé auto a naviják nikde? S tímto trikem se dostanete z každého maléru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 24.08.2018 15:25 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia RS245 se výraznou měrou podílela na stanovení nového světového rekordu

Je možné chytit letící šíp z auta? S nejvýkonnější Octavií žádný problém

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

  2. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  3. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  4. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud